بانک‌های قرض الحسنه‌ مشمول آیین‌نامه ایجاد واحدهای بانکی شدند

۲۷م اسفند ،

بانک‌های قرض الحسنه‌ مشمول آیین‌نامه ایجاد واحدهای بانکی شدند | چاپ |
دوشنبه ۲۸ اسفند ساعت ۰۹:۰۹

بینا- بانک مرکزی طی بخشنامه ای «آیین‌نامه ایجاد یا تعطیل واحدهای بانکی در داخل کشور» را ‌با هدف ساماندهی به فرآیند ایجاد یا تعطیلی شعبه یا باجه  به بانک های قرض الحسنه «مهر ایران» ‌و«رسالت» ابلاغ کرد.
به گزارش بینا ؛ با توجه به تغییرات چشمگیر و روزافزون صنعت بانکداری از جمله ظهور و گسترش بانکداری الکترونیک، بازنگری در آیین‌نامه مذکور مطابق با شرایط کنونی امری لازم و ضروری بود و براین اساس بانک مرکزی آیین نامه تازه را تهیه و به شبکه بانکی ابلاغ نمود و در این مرحله بانک های قرض الحسنه نیز مشمول مفاد آیین نامه مذکور خواهند بود.
بر اساس این بخشنامه و به سبب تبصره (۱) ماده ۲۹ «دستورالعمل تأسیس و فعالیت بانک‌های قرض‌الحسنه و نظارت بر آنها»، خرید اموال غیرمنقول حداکثر تا ٣٠% سرمایه بانک قرض‌الحسنه مجاز است.
ضمناً بر اساس مصوبه مجمع عمومی سال ۱۳۹۰ بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران که طی بخشنامه ای در سیزدهم اسفندماه سال جاری به شبکه بانکی کشور ابلاغ گردیده است، بانک‌ها و مؤسسات اعتباری ملزم می باشند، نسبت به کاهش تعداد شعب خود به نسبت ۲۰٪ تعداد آنها اقدام نمایند. بنابراین در سال به جز بانک‌ها و مؤسسات اعتباری جدیدالتأسیس فاقد شعب دراستان‌ها، هیچ‌گونه تقاضایی جهت توسعه شعب پذیرفته نخواهد شد.
گفتنی است پیش از این بانک مرکزی«آیین‌نامه ایجاد یا تعطیل واحدهای بانکی در داخل کشور» را به شبکه بانکی به استثناء بانک های قرض الحسنه «مهر ایران»‌و «رسالت» ابلاغ کرده بود.
بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران در پایان این بخشنامه بر حسن اجرای آیین نامه ابلاغی تاکید نموده است.


RSS
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.