بانک تجارت تنها بانکی بود که در سال ۹۱ اضافه‌برداشت نداشت

۱۱اردیبهشت،

بیست و پنجمین نشست کمیته بانکداری اسلامی بانک تجارت با حضور ابوالحسنی، معاون اقتصادی بانک مرکزی، فلاح مدیرعامل بانک تجارت، اعضای هیات مدیره و هیات عامل این بانک برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، معاون اقتصادی بانک مرکزی در این جلسه با اشاره به عملکرد بانک تجارت در حوزه مالی عنوان کرد: بانک تجارت تنها بانک کشور بود که در سال از بانک مرکزی اضافه برداشت نکرد.

ابوالحسنی با بیان سیاست‌های کلی بانک مرکزی درخصوص اجرایی کردن شیوه بانکداری اسلامی به تشریح راهکار‌ها، مزایا و الزامات تحقق اصول و روش‌های بانکداری اسلامی در فضای بانکی کشور پرداخت.

میهمان ویژه نشست کمیته بانکداری اسلامی بانک تجارت همچنین اظهار کرد: تشکیل این کمیته یک اتفاق نیک است اما انتظار داریم استمرار فعالیت‌های آن وابسته به شخص نباشد و به یک روند تبدیل شود.

وی از قرض‌الحسنه به عنوان یکی از مهمترین ارکان این شیوه بانکداری نام برد و افزود: برای افزایش سهم این نوع از سپرده‌ها باید دو عامل تشویق و تبلیغ را برای افزایش انگیزه افتتاح حساب قرض‌الحسنه بالا ببریم.

مدیرعامل بانک تجارت نیز در این نشست با اشاره دغدغه‌های مجموعه اقتصادی کشور در خصوص اجرایی شدن بانکداری اسلامی؛ تشکیل و تقویت کمیته بانکداری اسلامی بانک تجارت را یکی از مهمترین برنامه‌های اجرایی بانک تجارت عنوان کرد.

فلاح با بیان اینکه این بانک در سال ۱۳۹۰ پس از انجام محاسبات خود ۰٫۷۵ تا ۵٫۷۵ درصد سود قطعی به سپرده‌های سال ۱۳۹۰سپرده گذاران خود پرداخته است گفت: ما آمادگی داریم تا این روش اجرایی محاسبه سود قطعی را به بانک مرکزی ارائه کنیم.

پیش از سخنان معاون اقتصادی بانک مرکزی، دکتر اثنی عشری رییس کمیته بانکداری اسلامی بانک تجارت ضمن ارائه گزارشی از روند عملکرد، فعالیت‌ها و اقدامات این کمیته خلاصه‌ پیشنهادات و راهکارهای این کمیته برای تحقق اصول بانکداری اسلامی در شبکه بانکی کشور را مطرح کرد.

بانک تجارت از ابتدای سال اقدام به تشکیل هسته مطالعات راهبردی بانکداری اسلامی کرد، تا شرایط لازم برای هماهنگی و سرعت بخشیدن به اقدامات این بانک در حوزه بانکداری اسلامی فراهم آید.

بر اساس سیاست‌های کلان بانک تجارت هدف از تشکیل این کمیته بازنگری در نحوه اجرای عقود بانکداری بدون ربا و رفع اشکالات آن بود. این کمیته ضمن نظارت بر چگونگی اجرا و تطبیق حوزه نظری مباحث بانکداری اسلامی، زمینه فعالیت‌های تازه بانک با روش بانکداری اسلامی را فراهم آورده است.

بانک تجارت در راستای اعمال اصول بانکداری اسلامی بیش از ۲۴۱۸میلیارد ریال ما به‌التفاوت سود علی‌الحساب و سود قطعی سال ۹۰ را در اواخر سال قبل به سپرده‌گذاران خود پرداخت کرد.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.