بانک توسعه صادرات، بانک ارزی است

۱۱م دیماه ،

بینا- مدیرعامل بانک توسعه صادرات با بیان این‌که این بانک یک بانک ارزی است، گفت: با رفع تحریم‌ها و تلاش‌هایی که در این زمینه انجام می‌شود در حال حاضر مشکلی در نقل و انتقال وجه و پرداخت تسهیلات ارزی نداریم.
بهمن وکیلی پیش از ظهر امروز میزبان اتاق بازرگانی استان کهگیلویه و بویراحمد بود تا در مورد راه‌های افزایش ارتباطات و حمایت از صادرات و تولید این استان بحث و بررسی شود.
مدیرعامل بانک توسعه صادرات در این نشست که با حضور جمعی از صادرکنندگان و تولیدکنندگان کهگیلویه و بویراحمدی، رئیس اتاق بازرگانی و رئیس سازمان صنعت و معدن این استان برگزار شد، در دو بخش کشوری و استانی به مهم‌ترین مشکلات بانکی در حمایت از تولید پرداخت.
وکیلی، سیستم بانکی کشور را در کما خواند و بیان کرد: از آنجا که این بانک یک بانک ارزی است، گذر از تحریم‌ها مهم‌ترین دغدغه و مشکل ما است که سبب پرداخت هزینه‌های سه تا چهار درصد برای مبادلات وجوه و ارز از سوی این بانک شده است.
وی با بیان این‌که مدیریت بین‌الملل این بانک مأموریت مقابله با تحریم‌ها را دارد، افزود: با پیدا کردن واسطه اکنون هیچ مشکلی در نقل و انتقال وجوه نداریم.
مدیرعامل بانک توسعه صادرات ادامه داد: سیستم بانکی اکنون در بین پاسخ دادن به دستگاه‌های نظارتی و انجام کارهای ریسک‌پذیر در شرایط خاص اقتصادی کشور دچار مشکل شده است و متأسفانه به جای دیدن این همه کار خوب فقط می‌پرسند چرا این کار اشتباه انجام شده و در چنین شرایطی بانک‌ها با مشکلات بسیاری مواجه می باشند.
وکیلی با برشمردن بعضی از محدودیت‌های بانکی عنوان کرد: اکنون همه مشتریان و صادرکنندگان مشکلات را گردن بانک‌ها می‌اندازند ولی نمی‌دانند بانک‌ها چه می‌کشند و لحظه به لحظه باید پاسخگوی دستگاه‌های نظارتی باشند.
وی گفت: بانک توسعه صادرات کوچک است و پرونده‌های تسهیلاتی به صورت مداوم بررسی و نظارت می‌شوند که راهی نیست که در بعضی موارد قانونی از جمله اخذ وثیقه را انجام دهیم.

RSS
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.