بانک صادرات دراعتبارسنجی مشتریان برترشد

۲۲ آبان ،

بینا- بر اساس اعلام شرکت اعتبار سنجی مشتریان بانکها، بانک صادرات ایران از میان ۵۰ عضو استفاده کننده از سامانه اعتبار سنجی  و رتبه‌بندی اعتباری مشتریان به عنوان برترین بانک شناخته شد.
به گزارش تفسیری بینا، این بانک در جهتی کاهش ریسک اعتباری کلیه شعب خود در اقصی نقاط کشور را به سامانه اعتبار سنجی متصل نموده است و بر اساس آمارهای انتشار یافته از سوی شرکت اعتبارسنجی مشتریان بانکها این بانک در بین ۵۰ بانک و نهاد مالی که در آن سامانه عضویت دارند بهترین عملکرد را از نظر میزان تعداد استعلام ها و گزارش تفسیری­های دریافتی داشته و رتبه اول استفاده از سامانه اعتبار سنجی را در میان اعضای سامانه به خود اختصاص دهد.
بر اساس این گزارش تفسیری هم اکنون شرکت مشاوره، رتبه بندی اعتباری ایران دارای ۵۰ عضو شامل؛ بانک­ها، برخی مؤسسات مالی و اعتباری، صندوق ها و شرکت­های لیزینگ است و روزانه به طور متوسط ۱۹ هزار شعبه سیستم بانکی به آن متصل بوده که به صورت لحظه‌ای گزارش تفسیری اعتباری مشتریان خود را از سامانه دریافت می نمایند .
شایان ذکر است این سامانه که از سوی ادارت اعتبارات و انفورماتیک این بانک راه اندازی شده است کلیه شعب به آن متصل و امکان دریافت گزارش تفسیری های مربوطه در دور ترین نقاط کشور مهیا شده است و این شاخص افزایش شفافیت در عملکردها، کاهش ریسک اعتباری،  کاهش مطالبات و … را برای بانک در بر خواهد داشت.
گفتنی است بانک صادرات ایران در آخرین رده بندی بانکهای در بین ۱۰۰۰ بانک برتر  جهان به انتخاب نشریه بین الملل بنکر رتبه ۲۵۹ را از لحاظ شاخص میزان دارایی ها کسب و به عنوان برترین بانک ایرانی معرفی شد.

RSS
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.