بانک مرکزی از صدور مجوز نهایی جیرینگ تا حداکثر تا ۴ماه آینده خبرداد

۳۰م دیماه ،

 

دبیر کل بانک مرکزی از صدور مجوز مرحله دوم "جیرینگ" تا ۴ ماه آینده خبر داد و گفت: بانک مرکزی نمی‌خواهد مشکلاتی که در ابتدا در نظام پرداخت فروشگاهی بوجود آمد در سیستم پرداخت موبایل هم ملاحظه شود.
 
محمود احمدی در گفت و گو با تسنیم دربارهٔ وضعیت بررسی مجوز مرحله دوم جیرینگ در بانک مرکزی اظهار داشت: سخت‌گیری هایی که بانک مرکزی در ارائه مجوز به جیرینگ انجام می‌دهد تنها بخاطر ضرورت آماده سازی زیرساخت‌های لازم برای اجرای نهایی این طرح است.
 
وی با بیان اینکه بانک مرکزی بررسی‌های لازم را برای ارائه مجوز به سیستم تلفن همراه "جیرینگ" انجام داده است، افزود: نمی‌خواهیم نا به سامانی‌هایی که در ابتدای راه اندازی نظام کارتی و پرداخت ‌های فروشگاهی "pos" شاهد آن بودیم در سیستم موبایل همراه هم تکرار شود.
 
دبیر کل بانک مرکزی تأکید کرد: هم اکنون در تلاشیم تا زیرساخت‌های لازم برای سیستم موبایل همراه فراهم شود؛ حداکثر تا ۴ ماه آینده مجوز نهایی "جیرینگ" صادر می‌شود.
 
به گزارش خبرگزاری تسنیم پیش از این وحید صدوقی مدیر عامل همراه اول با بیان اینکه پس از تعامل بسیار با بانک مرکزی،اواخر آبان ماه سال جاری مجوز ارائه خدمات مالی همراه صادر شد، گفته بود: با صدور این مجوز ارائه خدمات جیرینگ همراه اول گسترش می یابد. هم اینک جیرینگ، ۳۲ میلیون مشترک فعال دارد و ارائه شارژ ۱۰۰۰ تومانی از طریق این سرویس میسر است.
 
سامانه خرید با تلفن همراه یک سرویس تازه شرکت ارتباطات سیار ایران، همراه اول، می باشد.این سامانه جهت انجام امور مالی مانند دریافت، پرداخت و خرید های روزانه است؛ با توجه به پوشش سراسری همراه اول این سرویس در کل کشور برای کلیه اقشار جامعه اعم از شهری و روستایی در دسترس می باشد.
 
با ارائه این سرویس دیگر نیازی به حمل و نقل اسکناس و سکه ندارید و می توانید کلیه پرداختهای روزانه خود را اعم از خرید سوپر مارکت, پرداخت وجه بنزین, کرایه تاکسی , صورتحساب رستوران, پرداخت کلیه قبوض و شارژ مشترکین اعتباری  و . . .  را حتی در نقاطی که دسترسی به شبکه بانکی وجود ندارد، بسیار آسان و مطمئن توسط تلفن همراه خود انجام دهید.

ایستنا
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.