بانک ملت سرمایه دار شد

بانک ملت سرمایه دار شد | چاپ |
یکشنبه ۰۲ مهر ساعت ۱۴:۲۳

بینا- با برپایی مجمع عمومی فوق العاده صاحبان سهام بانک ملت(سهامی عام) و افزایش ۶۵ درصدی سرمایه، این بانک بورسی به بزرگ ترین بانک کشور از لحاظ سرمایه تبدیل شد.
به گزارش بینا، مجمع عمومی فوق العاده بانک ملت به ریاست محمدرضا ساروخانی رییس هیات مدیره این بانک و با حضور بیش از ۹۶ درصد سهامداران  برگزار شد و با رای سهامداران، سرمایه بانک از محل تجدید ارزیابی دارایی ها از ۲۰ هزار میلیارد ریال به ۳۳ هزار و ۱۰۰ میلیارد ریال افزایش پیدا کرد.
در عین حال در این مجمع، سهامداران به تغییر اساسنامه این شرکت مطابق با سرمایه جدید رای دادند.
علی دیواندری، مدیرعامل بانک ملت در این مجمع گزارش توجیهی هیات مدیره برای افزایش سرمایه را برای سهامداران قرائت کرد وگفت: بهبود نسبت کفایت سرمایه، افزایش حدود مربوط به اعطای تسهیلات، افزایش سقف مجاز سرمایه گذاری در اوراق بهادار و حضور در بازارهای بین المللی از اهداف این افزایش سرمایه است.
وی، افزایش سرمایه کنونی را اقدامی بزرگ و نقطه عطفی برای این بانک عنوان کرد و یادآور شد: با افزایش سرمایه، مسیر بانک برای رسیدن به جایگاه واقعی در بازار پول هموارتر می شود.
دیواندری با اشاره به رشدهای مطلوب بانک ملت در شاخص های مختلف نظیر حجم دارایی ها، حقوق صاحبان سهام، سرمایه گذاری ها و مشارکت ها، تسهیلات و مطالبات پس از خصوصی سازی، ادامه داد: افزایش سرمایه ۶۵ درصدی، مسیر آرام و رو به رشدی را برای بانک ترسیم خواهد کرد.


RSS

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.