بانک های مرکزی جهان همچنان طلا می خرند

۳ م دیماه ،

بانک های مرکزی جهان همچنان طلا می خرند | چاپ |
یکشنبه ۰۳ دی ساعت ۱۴:۴۴

بینا- بعضی کارشناسان اقتصادی بر این باورند که علی رغم کاهش قیمت جهانی طلا در هفته های اخیر بانکهای مرکزی جهان به خرید طلا تا پنج سال آینده ادامه می دهند.
به گزارش بینا به نقل از پایگاه اینترنتی طلا / اینترنتی سیکینگ آلفا ، برزیل در دو ماه قبل میزان ذخایر طلای خود را دو برابر افزایش داده است به طوری که در ماه اکتبر ۲۰۱۲ اقدام به خریداری ۱۷٫۲ تن طلا و در ماه نوامبر نیز اقدام به خرید ۱۴٫۷ تن طلا کرده است.
بر اساس این گزارش، برزیل هم اکنون بیش از ۶۷٫۲ تن ذخایر طلا در اختیار دارد. تجزیه و تحلیل های آماری به خوبی رابطه مستقیم بین خریداری طلا از سوی بانک های مرکزی جهان و قیمت آن را نشان می دهد .
به گزارش پایگاه اینترنتی طلا به نقل از این پایگاه خبری، هر زمان که بانکهای مرکزی جهان اقدام به خریداری طلا می کنند قیمت طلا با افزایش روبرو می گردد. به عنوان مثال طی سالهای ۱۹۷۰ تا ۱۹۷۶ میلادی بانکهای مرکزی جهان خریدار خالص طلا بوده اند و در این مدت قیمت جهانی طلا نیز با افزایش روبرو شده است. این مساله در سال ۱۹۸۰ نیز اتفاق افتاده است.
از سال ۱۹۸۰ تا ۲۰۰۲ میلادی بانکهای مرکزی جهان ذخایر طلای خود را به فروش رسانده اند و این مساله سبب کاهش قیمت جهانی طلا شده است.
کارشناسان اقتصادی معتقدند بانکهای مرکزی جهان حداقل تا پنج سال آینده به خرید طلا ادامه خواهند داد.


RSS
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.