بانک هلندی برای حفظ رابطه با ایران، ‘بزرگترین جریمه بانکی تاریخ’ را می‌پردازد

بانک هلندی آی ان جی چهارمین بانکی است که تا کنون در دادگاه های آمریکا به دلیل نقض تحریم های مالی آمریکا علیه ایران یا برخی کشورهای دیگر مجبور به پرداخت جریمه می شود.

یک بانک هلندی در بزرگ ترین جریمه تاریخ بانکی قبول کرد تا مبلغ ۶۱۹ میلیون دلار به دلیل آنچه که نقض تحریم های مالی آمریکا علیه ایران و کوبا و چند کشور دیگر خوانده شده، بپردازد.

به گزارش جهان به نقل از عصر ایران، نماینده بانک هلندی ” آی ان جی ” International Netherlands Group روز سه شنبه در دادگاهی در نیویورک ضمن پذیرش این اتهام که این بانک از سال ۱۹۹۰ تا ۲۰۰۷ در مجموع ۱ میلیارد و ۶۰۰ میلیون دلار به کشورهایی که تحت تحریم آمریکا بوده اند پول منتقل کرده است.

جان هامن، مدیر عامل این بانک با پذیرش اتهامات دادگاه اعلام کرده است که بانک تحت مدیریت او تحریم های مالی آمریکا را به طور جدی و غیر قابل قبول نقض کرده است. 

بانک هلندی آی ان جی چهارمین بانکی است که تا کنون در دادگاه های آمریکا به دلیل نقض تحریم های مالی آمریکا علیه ایران یا برخی کشورهای دیگر مجبور به پرداخت جریمه می شود و ۳ سال پیش یک موسسه مالی سوییسی به دلیل نقض تحریم های مالی ایران ، کوبا و لیبی به پرداخت ۵۳۶ میلیون دلار جریمه محکوم شده بود.

در سال ۲۰۰۹ هم بانک بریتانیایی لویدز به  همین اتهام به پرداخت جریمه ای معادل ۳۵۰ میلیون دلار  محکوم شده بود و در سال ۲۰۱۰ بانک بارکلیز بریتانیا به همین اتهام به پرداخت ۲۹۸ میلیون دلار جریمه محکوم شد.

جریمه بانک آی ان جی هلند بیشترین جریمه بانکی در تاریخ محسوب می شود.


BarackObama.ir

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.