بان‌کی‌مون به ایران نیاید سازمان ملل کوچکتر می‌شود

علی لاریجانی:

ایران > سیاست‌خارجی
رییس مجلس شورای اسلامی گفت: سهم کشورهای غیرمتعهد در سازمان ملل وسیع است و اگر این سازمان از حضور در اجلاس غیرمتعهدها کنار بکشد به طور حتم کوچکتر می‌شود از این رو امیدواریم بان کی مون در این زمینه طوری کار کند که ساختار سازمان ملل ضربه نبیند.

علی لاریجانی پیرامون برخی اخبار منتشر شده مبنی بر حضور مرسی در ایران جهت شرکت در اجلاس سران کشورهای عضو جنبش عدم تعهد گفت: حضور مرسی در ایران را مفید می‌دانم. مصر و ایران دو کشور بزرگ جهان اسلام هستند که شباهت‌های زیادی از نظر جمعیتی و نقش‌آفرینی در تمدن اسلامی داشته‌اند.

وی ادامه داد: در زمان دیکتاتوری حسنی مبارک راه‌ها برای مراودات دو کشور بسته شد. حالا امیدواریم با حضور مرسی روابط دو ملت نزدیک شود که این به نفع هر دو ملت است.

رییس مجلس شورای اسلامی افزود: انتظار جامعه مصر پس از انقلاب عظیمی که داشته‌اند این است که چنین روابطی برقرار شود.

لاریجانی در پاسخ به این سوال که آیا مرسی در پی حضور در ایران دیداری با مقامات عالی کشور خواهد داشت یا خیر؟‌ اظهار کرد: از برنامه کاری مرسی در ایران اطلاعی ندارم.

ایسنا نوشت: لاریجانی در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران مبنی بر انصراف بان کی مون دبیرکل سازمان ملل در اجلاس سران غیرمتعهدها، افزود: به طور حتم حضور نیافتن بان کی مون مشکلی برای این اجلاس به وجود نمی‌آورد بلکه اجلاس غیرمتعهدها سازوکاری دارد که برای خود سازمان ملل هم مفید است.

وی ادامه داد: سهم کشورهای غیرمتعهد هم اکنون در سازمان ملل بسیار وسیع است از این رو اگر این سازمان می‌خواهد پوشش کلی جهانی داشته باشد ضرورت دارد که در این نهاد حضور پیدا کند که اگر این سازمان هر چه از حضور در اجلاس غیرمتعهدها کنار بکشد به طور حتم کوچکتر می‌شود از این رو امیدواریم بان کی مون در این زمینه طوری کار کند که ساختار سازمان ملل ضربه نبیند.


RSS

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.