باور جایگزین S300 می‌شود

جام جم آنلاین: فرمانده قرارگاه پدافند خاتم الانبیاء با اعلام اینکه متخصصان داخلی ساخت سامانه ای را شبیه S300 که به مراتب قابلیت های آن بیشتر از این موشک است، آغاز کرده اند گفت: باور ۳۷۳ جایگزین S300 می‌شود.

فرمانده قرارگاه پدافند خاتم الانبیاء در نشست خبری امروز این قرارگاه که به مناسبت روز پدافند برگزار شد،گفت: رزمایش بزرگ و سراسری پدافند هوایی اوایل مهر ماه یا اوایل آبان ماه با حضور تمام یگان های پدافند هوایی برگزار می شود.

وی با اشاره به دستاوردهای جدید پدافند به سامانه مغز متفکر قرارگاه اشاره کرد و افزود: این سامانه برای هماهنگی و انسجام سامانه های پدافند در سراسر کشور است سامانه مغز متفکر قرارگاه کاملا بومی بوده حدود هشت ماه است که از شروع به تولید آن می گذرد و انشاءالله در سال آینده این سامانه را کلید خواهیم زد.

امیر فرزاد اسماعیلی با اشاره به اینکه نمونه سامانه شنود الکترونیکی قرارگاه پدافند در خاورمیانه وجود ندارد، اظهارداشت: این سامانه کاملا توسط متخصصان داخلی طراحی و ساخته شده است.

وی با بیان اینکه سامانه S200 را در بخش کشف و موشکی ارتقا داده ایم، در خصوص سامانه جایگزین S300 گفت: بعد از اینکه روسی ها سامانه S300را در اختیار جمهوری اسلامی ایران نگذاشتند، متخصصان از کشورمان سامانه ای شبیه S300که قابلیت آن به مراتب بیشت از این موشک است را به همکاری صنعت و دانشگاه شروع به ساخت کردند.

امیر اسماعیلی با بیان اینکه خبر شروع به ساخت این سامانه که به مراتب قابلیت های آن بیشتر از S300 است توسط نخبه طراح به صورت حضوری به اطلاع مقام معظم رهبری رسیده است، تصریح کرد: بعد از شنیدن این موضوع رهبری فرمودند «کار را باور داشته باشید تا موفق شوید» به همین خاطر نام این سامانه را باور ۳۷۳ نامیدیم. (مهر)


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.