بایدها و نبایدهای ورزشی در بانوان باردار

  عکس های جذاب امروز ارسال برای دوستان

 بایدها و نبایدهای ورزشی در بانوان باردار

ورزش حرفه‌ای در دوران بارداری نیازمند توجه بیش‌تر است و باید با مشورت پزشک انجام شود.

نسرین جزایری نایب رییس و مسؤول کمیته بانوان هیئت پزشکی ورزشی استان اصفهان اظهارکرد: ادامه ورزش در دوران بارداری در ورزشکارانی که قبل از بارداری به صورت حرفه‌ای ورزش می‌کرده‌اند نیازمند توجه بیش‌تر است و باید با مشورت پزشک انجام شود.

وی با بیان اینکه ورزش سنگین و حرفه‌ای ممکن است برای مادر و جنین خطراتی داشته باشد، افزود: ادامه ورزش در حین بارداری منوط به رعایت دو نکته است، نکته اول اینکه مادر باردار باید مورد بررسی قرار گیرد و در صورت وجود برخی مشکلات ادامه ورزش توصیه نمی‌شود و نکته دوم اینکه در صورت سلامت مادر ورزشکار، شدت، مدت تناوب و نوع ورزش باید تعیین شود.

وی با اشاره به اینکه زمان بارداری وقت مناسبی برای حضور در رقابت‌های ورزشی و انجام فعالیت سنگین نیست، تصریح‌ کرد: در سه ماهه اول و سوم بارداری افزایش شدت ورزش توصیه نمی‌شود، بهتر است از انجام حرکات پرتابی پرهیز کرد، همچنین بعد از ماه چهارم بارداری، ورزش‌های خوابیده به پشت انجام نشود.

نایب رییس و مسؤول کمیته بانوان هیئت پزشکی ورزشی استان اصفهان ادامه داد: ورزشکاران باردار باید در صورت احساس هر گونه مشکل مانند انقباضات و درد ناگهانی شکم، سردرد طولانی مدت، اختلال بینایی، سرگیجه، تپش قلب، درد سینه از ادامه ورزش خودداری کنند.

جزایری با بیان اینکه برخی رشته‌های ورزشی در طول بارداری مشکلاتی را در پی ندارند، افزود: قدم زدن، دوچرخه سواری درجا، ورزش‌های هوازی با آسیب پایین و شنا رشته‌هایی هستند که توصیه می‌شود انجام شوند.

وی فعالیت‌های ورزشی که توصیه می‌شود انجام نشوند را شامل ورزش‌های برخوردی، رزمی و ورزش‌های پرفشار عنوان‌ کرد و ادامه داد: فوتبال، بسکتبال، کبدی، ژیمناستیک، سوارکاری، اسکیت، هاکی، غواصی، وزنه برداری و ورزش‌های راکتی از این نوع رشته‌ها محسوب می‌شوند.

منبع: ایسنا

گردآوری : پایگاه اینترنتی ممتازنیوز

تاریخ نشر پنجشنبه ۱۳ مهر   مشاهده : ۸   | بازدید از صفحه اول


ممتازنیوز – زناشویی و بارداری

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.