با این سرطان زنانه مقابله کنید

فروردین ۱۴۰۳
ممتاز نیوز: بعد از یائسگی، فرم بدن زنان به سبب عدم ترشح هورمون استروژن دستخوش تغییر می گردد.

بر اساس دستور العمل مرکز بین المللی پیشگیری و کنترل بیماری ها، همه اشخاص بزرگسال باید حداقل ۲٫۵ ساعت در هفته ورزش و فعالیت فیزیکی داشته باشند. اما اغلب اشخاص به ویژه زنان از ورزش کردن سرباز می زنند. عدم تحرک و فعالیت فیزیکی خطر ابتلا به مرگ زودرس، سکته مغزی، افسردگی، بیماری های قلبی، دیابت نوع  دو و بعضی سرطان ها را در بزرگسالان افزایش می دهد.

در بعضی مطالعات ملاحظه شده است که ورزش، خطر سرطان سینه را در زنان کاهش می دهد. بر اساس این تحقیقات ورزش در پیشگیری از سرطان سینه، به دو سبب حائز اهمیت است. یکی اثرات فیزیکی مستقیم آن درپیشگیری از این بیماریست و دیگری اثر غیر مستقیم آن از طریق پیشگیری از افزایش وزن به ویژه در زنان یائسه است. افزایش وزن و ابتلا به چاقی یک عامل خطر در ابتلا به انواع سرطان ها می باشد.

بعد از یائسگی، فرم بدن زنان به سبب عدم ترشح هورمون استروژن دستخوش تغییر می گردد. به جز در کسانی که ورزش می کنند و مراقب رژیم غذایی خود می باشند، در سایر زنان یائسه چاقی به صورت چاقی شکمی  (سیبی شکل) خواهد بود. چاقی سیبی شکل (مدل چاقی مردانه)  در مقایسه با چاقی گلابی شکل (مدل چاقی زنانه) خطرناک تر است.

محققان پیشنهاد می کنند زنان در سنین قبل از یائسگی و پس از آن به طور منظم و حداقل ۳ تا ۴ روز در هفته ورزش کنند. یکی از معضلات دیگر زنان در دوران یائسگی کاهش توده استخوانی و افزایش خطر ابتلا به پوکی استخوان است، که ورزش احتمال این خطر را نیز کاهش داده و سبب حفظ توده استخوانی می گردد.
منبع: سیمرغ

health Rss :salamatnews.com
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.