با تشویق خانه‌های خالی را اجاره دهیم نه با تعزیرات

گردآوری توسط گروه عمران ممتازنیوز

http://www.bananews.ir/اجبار برای اجاره خانه‌های خالی برای مردم تفکر امنیتی ایجاد و آنها را به جای تشویق به این امر به اجتناب ملزم می‌کند.

به گزارش ممتاز (BanaNews.ir) کامبیز اثباتی در گفت‌وگو با ایسنا ضمن اشاره به طرح اجباری شدن اجاره خانه‌های خالی در کشور از سوی کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی گفت: راه‌های بسیاری برای تشویق مالکان به اجاره خانه‌های خالی در کشور وجود دارد.

وی افزود: هرگونه طرح تعزیراتی برای اجاره یا فروش مسکن در هیچ جای دنیا جوابگو نبوده است.

به گفته اثباتی باید مردم در طرح‌های مسکن مشارکت داده شوند تا روند ساخت‌وساز سرعت بگیرد؛ به گونه‌ای که بازار به حالت تعادل برسد.

عضو سازمان نظام کاردانی ساختمان با اشاره به نیاز کشور به ساخت حداقل سالی دو میلیون واحد مسکونی گفت: باید به روند ساخت‌وسازها سرعت بخشید و به جای طرح‌های تعزیراتی در اجاره خانه‌های خالی از سیاست‌های تشویقی استفاده شود.

هفته قبل طرح ” اجباری شدن اجاره خانه‌های خالی در کشور” از سوی کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی مطرح شد و علی نیکزاد، وزیرراه و شهرسازی نیز بارها به وجود ۴۰۰ هزار واحد خانه خالی در کشور اشاره و تاکید کرده که باید با همکاری دولت و مجلس شرایطی ایجاد شود تا از خانه‌های خالی مالیات اخذ شود.

بنانیوز – ممتاز، خبرها صنعت ساختمان کشور، عمران – معماری – شهرسازی
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.