با تصویب شورای عالی انقلاب فرهنگی، برنامه های اساسی کشور پیوست خانواده خواهند داشت

به گزارش تفسیری ممتازنیوز به نقل از واحد مرکزی خبر در تاریخ سهشنبه ۱۶آبان۹۱،

تهران / واحد مرکزی خبر / علمی و فرهنگی /۰۸/۱۶

شورای عالی انقلاب فرهنگی،‌ در جلسه امشب خود داشتن پیوست فرهنگی را برای برنامه های اساسی کشور مانند برنامه های ۵ ساله و برنامه های توسعه تصویب نمود.

آقای محمدرضا مخبر دزفولی، دبیر شورا،‌ در پایان جلسه امشب و در مصاحبه با خبرنگاران گفت: ادامه سیاست های مرتبط با خانواده مطرح و همه راهبردها و اقداماتی که در ارتباط با مهندسی فرهنگی در بخش خانواده است و همچنین نظام برنامه ریزی، اجرا و نظارت بر اجرای آن به تصویب شورا رسید.
وی افزود: در موضوع خانواده مقرر شد که برنامه های اساسی مثل برنامه های ۵ ساله و برنامه های توسعه و پیشرفت کشور، همه حاوی پیوست خانواده باشند یعنی با نگاه به خانواده محوری در جمهوری اسلامی ایران، برنامه ها به گونه ای مورد توجه قرار گیرد که لطمه ای به چارچوب تحکیم و استحکام خانواده در برنامه های اجتماعی و فرهنگی و اقتصادی چه به صورت سنوانی یا ۵ ساله وارد نشود.
مخبر دزفولی تصریح نمود: ستاد ملی زن و خانواده که هم اکنون به صورت مستمر جلسات آن تشکیل می گردد، مسئولیت تدوین برنامه اجرایی این مصوبه را به عهده گرفت، همچنین تقسیم کار ملی و ایجاد هماهنگی بین دستگاه های مختلف مسئول در این زمینه هم به عهده همین ستاد خواهد بود.
دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی در ادامه گفت: اجرای مصوبات براساس تقسیم کار ستاد ملی زن و خانواده به عهده دستگاه های گوناگون است که در این امر مشارکت خواهند نمود و نظارت و پایش و اجرای مصوبه و سند در این بخش به عهده شورای فرهنگی اجتماعی زنان و خود شورای عالی انقلاب فرهنگی گذاشته شد.
وی افزود: مفید بودن این تقسیم کار که توسط این ستاد و با حضور دستگاهها صورت می گیرد از این جهت است که مشخص می گردد این سیاست ها به کدام بخش ها ابلاغ خواهند شد و از طرف دیگر ستاد ملی زن و خانواده براساس این سیاست ها، برنامه ها و بسته های اجرایی را تدارک خواهد نمود.
دبیر شورا تصریح نمود: شورای فرهنگی اجتماعی زنان و خود شورای عالی انقلاب فرهنگی هم به صورت دوره ای از چگونگی اجرای این مصوبه ارزیابی خواهند نمود.
مخبر دزفولی همچنین خبر از ابلاغ سند راهبردی نخبگان داد و گفت: این سند پس از تصویب شورا، امروز توسط رئیس جمهور رسما امضا و ابلاغ شد از این رو شاهد رویکرد تازه و سازنده ای برای رسیدگی به موضوعات مختلف مرتبط با نخبگان خواهیم بود.

صدا و تصویر دارد


IRIBNews RSS ScientificNews

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.