با تلفن همراه بیماری اوتیسم را تشخیص دهید

۲۶فروردین۱۳، خبرگزاری‌ها- ابزاری مخصوص گوشی‌های هوشمند طراحی شده است که متخصصان به کمک آن بر اساس تصاویر ویدیویی تهیه شده از رفتارهای کودک احتمال بروز بیماری اوتیسم را بررسی می‌کنند.

دسترسی به پزشکان متخصص در همه مناطق جغرافیایی وجود ندارد و برای آنکه والدین دریابند که فرزندشان به بیماری اوتیسم یا توهم‌گرایی مبتلا شده‌اند دوره زمانی ۶ ماهه طول می‌کشد تا مراحل درمانی وی آغاز شود.

به گزارش فارس به نقل از اِستارپرس، برای حل این مشکل “مرکز تحقیقات و منابع اوتیسم جنوب غربی” در آمریکا یا گروه غیردولتی تحقیقاتی اوتیسم Phoenix ابزاری را مخصوص گوشی‌های هوشمند طراحی کرده است که متخصصان به کمک آن بر اساس تصاویر ویدیویی تهیه شده از رفتارهای کودک که روی پایگاه اینترنتی اینترنتی منتشر می‌شود، احتمال بروز این بیماری را بررسی می‌کنند.

این ابزار “ارزیابی تشخیصی نظارت طبیعی” نام دارد و می‌تواند فرآیند تشخیص این بیماری را کوتاه کند و بر این اساس کودکان به‌خصوص در مناطق روستایی که دسترسی به پزشکان متخصص دشوار است، می‌توانند سریع‌تر مراحل درمانی را آغاز کنند.

اگر این ابزار موفق باشد، مرحله تشخیص نوعی از این بیماری موسوم به Herrera که سه سال به طول می‌انجامد می‌تواند به چند هفته کاهش یابد.

IT Iran
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.