با عوارض مصرف چای در سنین بالا بیشتر آشنا شوید!

۰۷م آذر ،

مصرف چای بعد از ۵۰ سالگی خطر آرتروز در زنان را افزایش می‌دهد.

به گزارش خبرنگار کلینیک باشگاه خبرنگاران؛ آرتروز روماتیسمی یک بیماری التهابی است که همه سیستم‌های بدن را تحت تاثیر قرار می دهد. این بیماری سبب درد، عرق کردن، آبریزش بینی و از دست دادن تحرک در مفاصل می‌شود.

با افزایش سن کمبود ویتامین D دور از ذهن نیست و معمولا در میان زنان ۵۰ سال کمبود ویتامین Dبسیار شایع است. کمبود ویتامین D در این دوران سبب ضعیف شدن استخوان‌ها، مشکلات خلقی، درد مفاصل و حتی افزایش احتمال ابتلا به بعضی سرطان‌ها می‌شود.

همه زنان ۵۰ ساله و بالاتر باید از نظر کمبود ویتامین D مورد بررسی قرار بگیرند.محققان معتقدند که زنان در این سن باید روزانه هزار تا دو هزار واحد بین‌المللی ویتامین D مصرف کنند. حتی اگر ویتامین D بدن بسیار پایین باشد ممکن است پزشک حتی تا ۵۰ هزار واحد هم ویتامین D تجویز کند.

نوشیدن چای آرتروز روماتیسمی را در زنان یائسه افزایش می‌دهد.در حالیکه قهوه هیچ تاثیر خاصی در این اشخاص در خصوص توسعه آرتروز ندارد.

این بیماری سبب درد، سفتی، تورم و فقدان حرکت در ناحیه مفاصل می‌گردد و یک بیماری خود ایمنی است که در آن سلول‌های ایمنی به بافتی که در مفاصل قرار دارد، حمله می‌کنند و در نهایت منجر به التهاب و رشد بیش از حد مفاصل می‌گردند

مصرف بعضی داروها مانند داروهای ضد التهابی غیر استروئیدی و نیز مکمل‌های غذایی، برای پیشگیری از این بیماری و کاهش اثرات آن راهکار مناسبی می باشند ولی نقش مهم ورزش و رژیم را این رابطه نباید نادیده گرفت

مصرف چای، شانس پیشرفت این بیماری را تا ۴۰ درصد و در زنانی که بیش از ۴ فنجان در روز می‌نوشند تا ۷۸ درصد افزایش می‌دهد.


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.