با معرفی مقالات برتر؛ کنگره بین المللی قرآن کریم در دانشگاه آزاد اسلامی مشهد بکار خود پایان داد

گردآوری توسط گروه آموزش ممتازنیوز

خبرگزاری آریا- مراسم اختتامیه اولین کنگره بین المللی قرآن کریم « انسان و جامعه » با معرفی ۱۵ مقاله برگزیده در دانشگاه آزاد اسلامی مشهد پایان یافت.
به گزارش خبرگزاری آریا، محمد مهدی مظاهری دستیار ارشد وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در مراسم اختتامیه این کنگره که در محل سالن همایش های واحد مشهد برگزارشد دربارهٔ تعامل قرآن و سنت در فهم دین گفت: قرآن کلام الهی است و حجیت آن نیز مسلم و قطعی است.
وی با اشاره به اینکه خداوند پیامبر را تسکین کننده معرفی می کند افزود: حضرت محمد(ص) به عنوان پیامبر الهی در میان سایر پیامبران الهی دارای شخصیت ممتازی است و همین امر بر ضرورت اطاعت پذیری از قرآن و رسول اکرم می افزاید.
وی با بیان اینکه در مورد اصالت سنت و قرآن نظریه های مختلفی مطرح شده است، گفت: برخی اصالت را به قرآن می‌دهند، برخی قائل به حجیت سنت می باشند، برخی اصالت قرآن را قبول دارند و در کنار آن سنت را نیز مطرح می‌کنند، گروهی قائل به اصالت توأمان قرآن و سنت می باشند و گروهی قائل به تفکیک سنت و قرآن می باشند.
رئیس منطقه ۴ دانشگاه آزاد اسلامی با تاکید بر اینکه قرآن در تقویت اعتبار سنت نقش مهمی دارد افزود: وجه اشتراک قرآن و سنت در این است که هر دو به طور مستقیم و غیر مستقیم به خداوند منسوب می شود .
مظاهری با اظهار اینکه سنت به همراه قرآن موهبت الهی است افزود: اصالت توأمان قرآن و سنت است که می توان از سنت برای تفسیر آموزه‌های قرآنی استفاده کرد.
حجه الاسلام محتشمی دبیر اجرایی کنگره بین المللی قرآن کریم درادامه با ارائه گزارشی، از تشکیل دبیرخانه دائمی این کنگره در واحد مشهد خبر داد و اظهار امیدواری نمود که به مدد قرآن کریم این کنگره بصورت دو سالانه برگزار شود.
وی افزود: این کنگره توسط دانشگاه آزاد اسلامی مشهد با همکاری مادی و معنوی ۳۲ سازمان دیگر برگزار شد که در آن ۲۵۶ مقاله به صورت سخنرانی و پوستر در دو روز برگزاری کنگره ارائه شد.
نخستین کنگره بین المللی قرآن کریم (انسان و جامعه) با ۱۶ محور ۲۹ و ۳۰ آبانماه سالجاری در دانشگاه آزاد اسلامی مشهد برگزار شد.


خبرگزاری ممتاز به نقل از آریا
باز نشر: پایگاه اینترنتی خبری تحلیلی ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.