با ورود دوربین های دیجیتال هرکس عکاس فیلم شده است/ انتخاب عکس بیشتر جنبه تجاری پیدا نموده است

به گزارش تفسیری ممتاز نیوز به نقل از سینما پرس در تاریخ جمعه ۱۲م آبان ۹۱،

بهروز صادقی در غرفه سینما پرس:

سینما پرس- گروه هفت هنر/ بهروز صادقی گفت: با ورود دوربین های دیجیتال هرکسی عکاس فیلم ضده است و معمولا هم انتخاب عکس جنبه تجاری پیدا نموده و برعهده تهیه نماینده گان است.

بهروز صادقی عکاس پیشکسوت سینمای ایران در بازدید از نمایشگاه مطبوعات و در گفت و گو با خبرنگار سینما پرس، گفت: مقوله عکاسی فیلم بیشتر جنبه تجاری پیدا نموده است.

وی افزود: درحال حاضر ۸۰ درصد عکس هایی که چاپ می گردد سفارش تهیه نماینده ها بوده است. و نتیجه آن نگاهی است که تهیه نماینده می خواهد حاکم باشد و متاسفانه در بسیار از کارها نظر خود عکاس سینمایی نمی تواند دخیل باشد.

صادقی اظهار داشت: نگاه به موضوع عکاسی سینمایی به گونه ای شده است که در آخرین مرحله تولید فیلم به بحث عکاسی پرداخته می گردد و جزو اولویت ها نمی باشد و معمولا هم دستمزد مشخصی برای مقوله عکاسی فیلم در نظر گرفته نمی شود، حتی بسیار دیده می گردد که تهیه نماینده یا کارگردان از اقوام خود برای این بخش استفاده می نماید.

این هنرمند عکاس تصریح نمود: ورود دوربین های دیجیتال و پیشرفته شدن و تکنولوژی عاملی شد که هرکسی دوربین به دست بگیرد و ادعای عکاسی حرفه ای داشته باشد.

وی در پایان در خصوص نمایشگاه مطبوعات خاطرنشان نمود: نمایشگاه مطبوعات محلی است برای رودررویی هرچه بیشتر رسانه ها و مردم و مخاطبانشان که در طی سال از دور با هم در ارتباط بوده اند و حال در این مکان فرصتی برای ارتباط رودررو فراهم شده است، رسانه ها از نزدیک با نیاز مخاطبان شان آشنا می شوند و در طی سال پاسخگوی آنان باشند.

انتهای پیام/ص

انتهای خبر / شبکه خبری سینمای ایران/ کد خبر ۳۸۲۱۹


شبکه خبری سینمای ایران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.