بتمن در گذر سال‌ها؛ چه کسانی نقش مبارز نقابدار را بازی کرده‌اند؟ +عکس

نام گروه: مقالات سینمایی      تعداد بازدید: ۲۳

بتمن در گذر سال‌ها؛ چه کسانی نقش مبارز نقابدار را بازی کرده‌اند؟ +عکس

کریستین بیل

فیلم سینمایی «شوالیه تاریکی برمی‌خیزد» جمعه ۲۰ ژوئیه روی پرده سینماها رفت و این بهانه‌ای است برای پرداختن به بازیگرانی که تاکنون در نقش شخصیت بتمن ظاهر شده‌اند….

                                                         

https://www.momtaznews.com/wp-content/plugins/wprobot/images/1b429__IMAGE634780578070706174.jpg

آدام وست (مجموعه تلویزیونی «بتمن»، ۶۸-۱۹۶۶) / آدام وست و نگاه مبالغه‌آمیز سریال او به مبارز نقابدار، تاثیری ماندگار بر روان فرهنگ پاپ داشت. سریال «بتمن» با آن فضای پر زرق و برق و خود آدام وست، ۴۰ سال پس از آنکه شبکه ای‌بی‌سی به پخش آن پایان داد، اکنون بخشی از واژه‌نامه پاپ است.

https://www.momtaznews.com/wp-content/plugins/wprobot/images/996e4__IMAGE634780578079286189.jpg

مایکل کیتن («بتمن»، «بتمن بازمی‌گردد»، ۹۲-۱۹۸۹) / برداشت مایکل کیتن از قهرمان انتشارات دی‌سی کامیکس، در زمان خودش سیاه و ترس‌آور توصیف شد. هرچند، تیم برتن کارگردان این دو فیلم سینمایی، اخیرا فیلم‌های خود را در مقایسه با سه‌گانه کریستوفر نولان، «کاملا شاد» توصیف کرد. کیتن سال ۲۰۱۱ در یک مصاحبه درباره بتمن خود، گفت: «باحال‌ترین نکته درباره او این است که ابرقدرت ندارد و هیچ چیز جادویی هم در کار نیست. «بتمن» متفاوت با چیزی بود که قبلا دیده بودیم. از همان ابتدا درباره این بحث کردیم که قهرمان ما مبنای روان‌شناختی داشته باشد.»

https://www.momtaznews.com/wp-content/plugins/wprobot/images/8055c__IMAGE634780578087866204.jpg

وال کیلمر («همیشه بتمن»، ۱۹۹۵) / وال کیلمر با این فیلم به کارگردانی جوئل شوماخر، شنل بتمن را از مایکل کیتن گرفت. مجموعه سینمایی «بتمن» با این فیلم در سراشیبی افتاد و مورد انتقاد قرار گرفت. کیلمر امسال در گردهمایی کامیک-کان گفت با وجود تمام نواقص از «همیشه بتمن» خاطرات خوبی دارد. او گفت: «بازیگران فیلم شگفت‌انگیز بودند. ما تا پایان پروژه کلی وقت داشتیم. در این مدت با آدم‌های خیلی جالب آشنا شدم. جیم کری تازه پدرش را از دست داده بود و من هم پدرم را درست پیش از فیلم «تومبستون» از دست داده بودم. برای همین درباره این موضوع کلی با هم حرف زدیم.»

https://www.momtaznews.com/wp-content/plugins/wprobot/images/aa026__IMAGE634780578096446219.jpg

جرج کلونی («بتمن و رابین»، ۱۹۹۷) / هیچ‌کدام از بازیگران نقش بتمن به اندازه جرج کلونی از آن انتقاد نکرده‌اند، اما چه کسی می‌تواند او را مقصر بداند. دومین فیلم بتمن به کارگردانی جوئل شوماخر از منتقدان و طرفداران به یک اندازه ناسزا شنید و هنوز هم مسخره می‌شود. کلونی سال ۲۰۰۲ سرمایه‌گذاری روی «بتمن و رابین» و فیلم‌هایی مانند آن را «هدر دادن پول» دانست. او اکنون ملایم‌تر به این فیلم نگاه می‌کند و سال ۲۰۱۱ تایید کرد «بتمن و رابین» بزرگ‌ترین چرخش کاری او بود.

https://www.momtaznews.com/wp-content/plugins/wprobot/images/94723__IMAGE634780578209390417.jpg

کریستین بیل (سه‌گانه کریستوفر نولان شامل «بتمن آغاز می‌کند»، «شوالیه تاریکی» و «شوالیه تاریکی برمی‌خیزد»، ۱۲-۲۰۰۵) / کریستین بیل برای بازی در «بتمن آغاز می‌کند» حدود ۱۰۰ پوند وزن اضافه کرد. «شوالیه تاریکی» دومین فیلم بتمن نولان سال ۲۰۰۸ اکران شد و بیش از یک میلیارد دلار در دنیا فروخت. «شوالیه تاریکی برمی‌خیزد» سومین و آخرین بتمن نولان است. بیل از آن به عنوان «پایان آن عصر بتمن» یاد کرده است.

گردآوری: گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
www.seemorgh.com/culture
  


سیمرغ | تازه های فرهنگ و هنر

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.