بت‌موبیلِ بتمن ۴/۲ میلیون دلار فروخته شد

۳۰م دیماه ،

در یک حراجی در آمریکا

˝بت‌موبیل˝، اولین اتومبیل بتمن که توسط آدام وست در اولین مجموعه سریال تلویزیونی بتمن استفاده ‌شد، در یک حراجی در آمریکا به قیمت ۴/۲ میلیون دلار فروخته شد.

به گزارش هنرآنلاین، این ماشین توسط ریک شمپین، اهل شهر فینیکس در ایالت آریزونا و صاحب یک کمپانی ارائه خدمات لجستیک خریداری شد.

بنابر این گزارش، شمپین ۵۶ ساله است در هنگام آغاز پخش این سریال در سال ۱۹۶۶ میلادی، تنها ۱۰ سال سن داشته است. به نقل از او تصاحب این ماشین به مانند رویایی است که تبدیل به واقعیت شد.

“بت‌موبیل” بر اساس طرح یک مدل آزمایشی لینکلن که سال ۱۹۵۵ میلادی توسط کمپانی فورد در ایتالیا ساخته شد، طراحی شده است.

این اولین بار بود که این اتوموبیل پس از آنکه در سال ۱۹۶۵ میلادی توسط جورج بریس خریداری شد، در یک حراج به فروش می‌رفت. این ماشین یک موتور ۸ سیلندر دارد و یکی از اولین خودروهایی بوده که مجهز به تلفن بوده است. همچنین یک چتر ترمز هم داشت که برای رد کردن پیچ‌های تند به بتمن کمک می‎کرد.

به نوشته بی.بی.سی، جورج بریس هنگام حراج به خبرنگاران گفته: “این ماشین باید در نوع خود یکی از ستاره‌های آن مجموعه تلویزیونی می‌شد و عملا هم شد.”

پس از کنسل شدن ساخت مجموعه تلویزیونی بتمن در سال ۱۹۶۸میلادی، او به گردش و سیاحت با “بت‌موبیل” پرداخت و در نهایت آن را در یک نمایشگاه خصوصی در کالیفرنیا قرار داد.

آدام وست ۸۴ ساله به مدت ۴ سال ایفاگر نقش بتمن در ۱۲۰ اپیزود از این مجموعه بود.

آن مجموعه تلویزیونی متعلق به دهه ۶۰ میلادی، عمدتا ماهیتی طنزآمیز داشت. در مقام مقایسه با آن، سه گانه سینمایی شوالیه سیاه (Dark Knight) ساخته کریستوفر نولان که در سال‌های اخیر ساخته شده به مراتب فضای جدی و تیره‌تری دارد.

این تفاوت در فضای تصویری بر اتوموبیل داستان نیز تاثیرگذار بوده است. به طور مثال تامبلر (Tumbler)، ماشین مخصوص بتمن (با بازیگری کریستین بیل) در فیلم “Batman Begins” در مقایسه با بت‌موبیل اولیه، ظاهری رعب‌آور دارد.

انتهای پیام/


آخرین خبرها
منبع:هنرآنلاین
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.