بحران اروپا فقط این کشور قاره سبز را خوشحال کرد

به گفته رسانه های اوکراینی، بازار املاک و مسکن در غرب این کشور همزمان با بازگشت کارگران به کشورشان، بسیار شکوفا شده است.

به گزارش مجله شبانهممتازنیوز، از زمان فروپاشی شوروی سابق به این طرف، اوکراین همواره منبع سرشار کارگران ارزان قیمت برای اتحادیه اروپا بوده است. و بر اساس آمارها تقریبا یک دهم از تمامی شهروندان اوکراینی در کشورهای خارجی کار می ‌کنند.

در حال حاضر، بیش از چهار میلیون اوکراینی در اتحادیه اروپا مشغول به کار هستند، اما بسیاری از آنان در حال بازگشت به زادگاه های خود هستند. تقریباً هر خانواده در غرب اوکراین یک عضو دارد که در خارج از کشور کار می‌ کند و حتی برخی از شهرهای کوچک در غرب اوکراین تقریباً از سکنه خالی شده بوده است.

اکنون بسیاری از کارگران مهاجر اوکراینی به علت وخامت اوضاع اقتصادی اتحادیه اروپا به کشورشان بازگشته اند و روند مهاجرت معکوس این کارگران همچنان ادامه داد و شمار فزاینده ای از اوکراینی هایی که به اسپانیا، ایتالیا، پرتغال و برخی دیگر از کشورهای اتحادیه اروپا مهاجرت کرده بودند با توجه به شرایط وخیم اقتصادی در این کشورها، به وطن خود مراجعت کرده‌اند.

این در حالی است که کشورهای اروپایی به علت ضعف اقتصادی کنونی شان، بیش از پیش به این کارگران ارزان قیمت اوکراینی احتیاج دارند.

به گفته رسانه های اوکراینی، بازار املاک و مسکن در غرب این کشور همزمان با بازگشت کارگران به کشورشان، بسیار شکوفا شده و همان شهرهایی که تقریبا به شهر ارواح و خالی از سکنه تبدیل شده بود، بار دیگر شاهد افزایش جمعیت و تجدید فعالیت‌های اقتصادی شده است.

در طول یک سال گذشته کارگران اوکراینی شاغل در اتحادیه اروپا و سایر کشورهای خارجی در مجموع بالغ بر ۷ میلیادر دلار به کشورشان فرستادند که برای اوکراین رقمی قابل ملاحظه است.


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.