بحران اوکراین بهای طلا را به بالاترین حد رساند

گردآوری شده توسط گروه اقتصاد ممتاز نیوز:

به دنبال برگزاری همه پرسی کریمه و رای اکثریت قاطع مردم این منطقه برای جدا شدن از اوکراین و پیوستن به روسیه قیمت جهانی طلا امروز دوشنبه به بالاترین حد خود در ۶ ماه اخیر رسیده است

خبراقتصادی:به گزارش رویترز، افزایش تنش در روابط روسیه و غرب تاثیر بسیاری بر رشد تقاضای فیزیکی برای طلا در بازارهای جهانی داشته است. قیمت طلا از ابتدای امسال تاکنون بیش از ۱۵ درصد رشد داشته است.

نگرانی ها نسبت به رشد اقتصادی چین و آمریکا نیز تاثیر بسیاری بر افزایش قیمت طلا در هفته های اخیر داشته است.

بر اساس این گزارش قیمت هر اونس طلا امروز در بازارهای جهانی به بیش از ۱۳۸۳ دلار رسیده که این رقم بالاترین رکورد در ۶ ماه اخیر به شمار می رود. شاخص سهام در بازارهای آسیایی نیز به پایین ترین حد خود در یک ماه اخیر رسیده است.

“دیک پون” کارشناس ارشد موسسه مالی هرائوس هنگ کنگ در این باره تاکید کرد، فضای سیاسی موجود در جهان در پی تحولات اخیر اوکراین سبب ادامه روند صعودی قیمت طلا خواهد شد. من فکر می کنم که در صورت ادامه وضعیت کنونی قیمت طلا طی هفته های آینده به بیش از ۱۵۰۰ دلار خواهد رسید.

بیش از ۹۶ درصد مردم کریمه به الحاق این منطقه به روسیه رای مثبت داده اند. باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا نیز در گفتگوی تلفنی با پوتین رئیس جمهور روسیه تهدید به اعمال تحریم های اقتصادی و سیاسی بیشتر ضد مسکو کرده است


khabareghtesadi.com
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.