بحران سیاسی اوکراین، طلا را گران کرد

گردآوری شده توسط گروه اقتصاد ممتاز نیوز:

قیمت طلا در حالی بار دیگر با افزایش مواجه شده که نگرانی ها نسبت به اوضاع سیاسی و درگیری های داخلی اوکراین تقاضا برای این فلز زرد را افزایش داده است.

خبراقتصادی:قیمت طلا در آخرین ساعات مبادلات روز جمعه با افزایش نسبی روبرو شد و به بیش از ۱۳۲۷ دلار در هر اونس رسید.

به گزارش مارکت واچ، قیمت طلا در حالی بار دیگر با افزایش مواجه شده که نگرانی ها نسبت به اوضاع سیاسی و درگیری های داخلی اوکراین تقاضا برای این فلز زرد را افزایش داده است.

بر اساس این گزارش سرمایه گذاران بین المللی همچنین منتظر سخنرانی جانت یلن رئیس تازه فدرال رزرو آمریکا در نشست گروه ۲۰ می باشند. قیمت هر اونس طلا برای تحویل در ماه آوریل با ۰٫۷ درصد افزایش به بیش از ۱۳۲۴ دلار رسیده است. قیمت طلا طی هفته ای که گذشت با ۰٫۴ درصد افزایش روبرو شد تا برای سومین هفته متوالی با افزایش مواجه شده باشد.

قیمت هر اونس نقره نیز برای تحویل در ماه مارس با ۰٫۸۴ درصد افزایش به بیش از ۲۱٫۷۸ دلار رسیده است. قیمت نقره نیز در هفته قبل با رشد ۱٫۷ درصدی روبرو شده است.

جفری رایت کارشناس ارشد اقتصادی در این باره تاکید کرد، تشدید بحران سیاسی اوکراین تاثیر بسیاری بر افزایش مجدد قیمت طلا داشته است.

رئیس جمهور اوکراین و مخالفان سرانجام توافقنامه صلح و آتش بس را امضا کرده اند ولی بازارهای جهانی هنوز نگران وضعیت بی ثبات سیاسی این کشور است. در درگیری های شدید اوکراین بیش از ۷۷ نفر کشته شده اند.

جانت یلن نیز در سخنرانی خود در نشست گروه ۲۰ در شهر سیدنی در خصوص سیاست های پولی فدرال رزرو صحبت خواهد کرد


khabareghtesadi.com
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.