بخشنامه رئیس قوه قضاییه در مورد زندانیان تاثیر بسیاری در کاهش جمعیت کیفری دارد

یک حقوقدان گفت: بخشنامه جدید رئیس قوه قضاییه مبنی بر عدم زندانی شدن محکومان مالی و معسر، نقش ویژه‌ای در کاهش جمعیت کیفری دارد.

حسن تردست در گفتگو با خبرنگار حقوقی قضایی باشگاه خبرنگاران، با اشاره به بخشنامه رئیس قوه قضاییه مبنی بر عدم زندانی شدن محکومان مالی و معسر اظهار داشت: برخی از محکومان به دلیل مشکلات مالی اعم از چک، دیه و یا مهریه همسرانشان در زندان به سر می‌برند.

این حقوقدان ادامه داد: بخشنامه جدیدی که توسط آیت الله آملی لاریجانی رئیس قوه قضاییه به دادگاه‌ها ابلاغ شده، تاثیر زیادی بر کاهش جمعیت کیفری زندان‌ها خواهد داشت.

وی تصریح کرد: بسیاری از زندانیان معسر و محکومان مالی با مشکلات عدیده‌ای از جمله عدم سرپرستی و اداره زندگی و فروپاشی نظام خانواده مواجه هستند و این در حالی است که هیچ محکومی نمی‌تواند در زندان، دیون خود را به شاکیان پرداخت کند.

تردست تاکید کرد: افرادی که به پرداخت دیون مالی محکوم شده‌اند باید در جامعه کار و فعالیت داشته و پاسخگوی شاکیان خود باشند.

 این حقوقدان خاطرنشان کرد: با بخشنامه جدید رئیس قوه قضاییه، مشکلات بسیاری از زندانیان معسر و محکومان مالی برطرف می‌شود.

انتهای پیام/پ۳


باشگاه خبرنگاران

تا این لحظه ۱نظر ثبت شده
  1. صولت ابراهیم بور:

    با سلام

    آیا هر گونه دخل و تصرف در پرونده های کیفری با طرفیت محکومیت شخصی خلاف قانون است یانه؟ طرف من را با چاقو زد ۶ ماه زندان براش امده بود متواری بود به محض اعلام مرخصی چایان دوره حبس رفته زندان . ۱۰ روز مانده بود مرخص کردنش. به نظرتان در حق و حقوق اینجانبان ستم نیست؟

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.