بخشی از گرانی‌های موجود ناشی از نحوه اجرای نادرست هدفمندی است

عضو کمیسیون صنایع مجلس گفت: اگر قانون هدفمندسازی یارانه ها مطابق نظر قانونگذار و با شیب ملایم ۵ ساله اجرا می‌شد بخش عمده‌ای از گرانی‌های موجود از بین می رفت.

 حمیدرضا فولادگر نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران در تشریح دلایل عدم اجرای فاز دوم قانون هدفمندسازی یارانه‌ها گفت: نمایندگان بر این عقیده اند که باید زمانبندی اجرای فاز دوم هدفمندسازی به گونه‌ای باشد که درماه‌های پایانی سال، مبلغ درآمد دولت از محل این قانون به صورت یکجا دریافت نشود چرا که فشار مضاعفی را به مردم و مخصوصا قشر آسیب‌پذیر وارد خواهد کرد.

وی در ادامه با بیان اینکه هدفمندسازی یارانه‌ها قانون مصوب قوه مقننه بوده و لازم‌الاجراست، افزود: فاز دوم هدفمندسازی باید با شیب ملایمی اجرا شود و به همین دلیل است که قانونگذار زمان ۵ ساله‌ای را در نظر گرفته تا فشاری متوجه جامعه و خصوصا اقشار آسیب‌پذیر نشود.

عضو کمیسیون صنایع مجلس با تاکید بر لزوم اجرای فاز دوم قانون هدفمندی یارانه‌ها در شرایط و زمان مناسب تصریح کرد: اگر این قانون به صورت صحیح و مطابق نظر قانونگذار و با شیب ملایم اجرا می‌شد اکنون شاهد بخش عمده‌ای از گرانی‌ها نبودیم.

فولادگر همچنین به نحوه توزیع یارانه‌ نقدی به خانوارها اشاره کرد و گفت:‌ در صورتی که دولت بتواند با طراحی نرم‌افزاری ویژه به صورت دقیق دهکها را مشخص کند، به اقشار پردرآمد که نیازی به دریافت یارانه ندارند. یارانه نقدی اختصاص داده نخواهد شد.

/س۲

 


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.