بخشی از سهام عدالت قابل معامله می‌شود

رییس سازمان خصوصی سازی گفت: بخشی از سهام عدالت که اقساط آن از محل سود سهام به خزانه واریز شده است، آزاد و قابل معامله می‌شود.

به گزارش اکونیوز محمدرحیم احمدوند با بیان اینکه برای قابل معامله شدن سهام عدالت باید بسترهایی فراهم شود، اظهار داشت:‌ برای اجرایی شدن این امر ابتدا باید شرکت های سرمایه گذاری تمام استان‌های کشور وارد بازار سرمایه (بورس و فرابورس) شوند که البته مقدمات آن از لحاظ حقوقی و مالی فراهم شده است.

وی گفت: بر همین اساس اساسنامه ۱۹ شرکت سرمایه گذاری تدوین و مورد پذیرش فرابورس قرار گرفته است و این شرکت‌ها بزودی وارد بازار سرمایه می‌شوند.

احمدوند ادامه داد: مدارک ۲۰ شرکت سرمایه‌گذاری نیز دارای نواقصی بوده که باید برای تکمیل آن اقدامات لازم انجام شود و البته امور مربوط به این شرکت ها‌نیز در حال نهایی شدن است.

به گفته رییس سازمان خصوصی‌سازی ، ۵ شرکت سرمایه‌گذاری نیز اقدامات مربوط به ورود به بازار سرمایه را با تاخیر آغاز کرده‌اند و هم اکنون در حال انجام این امور هستند.

احمدوند اظهار داشت:‌ سازمان خصوصی سازی پس از ورود این شرکت‌ها به بازار سرمایه باید سبد سهام افرادی که سهامدار نهایی هستند را قطعی و قیمت گذاری کند.

وی ادامه داد: برهمین اساس ‌بخشی از سهام عدالت به میزانی که سهامداران اقساط آن را از محل سود آن پرداخت کرده اند،‌ آزاد می‌شود.

رییس سازمان خصوصی سازی افزود: دارندگان سهام عدالت قرار است ظرف مدت ۱۰ سال اقساط مربوط به یک میلیون تومان سهام خود را پرداخت کنند که در سال‌های گذشته این بخشی از این اقساط از محل سود آن به خزانه واریز شده است.

احمدوند ادامه داد:با آماده سازی بسترهای لازم، بخشی از سهام عدالت که اقساط آن واریز شده آزاد و در اختیار شرکت‌های سرمایه گذاری استانی قرار می‌گیرد تا مالکان آن بتوانند برای آن تصمیم گیری کنند.

وی با بیان اینکه ‌از مجموع ۶ دهک سهام عدالت ،دو دهک پایین درآمدی مشمول ۵۰ درصد تخفیف هستند،گفت: برهمین اساس این مشمولان از تخفیف ۵۰۰ هزار تومانی در ازای یک میلیون تومان سهام عدالت برخوردار شده اند، ضمن آنکه این افراد از محل سود سهام خود، اقساط پرداخت کرده اند و بر همین اساس میزان سهامی که برای این اقشار آزاد می شود بیش از سایرین خواهد بود.

رییس سازمان خصوصی سازی اظهار امیدواری کرد شرکت‌های سرمایه‌گذاری هر چه سریعتر وارد بازار سرمایه شوند تا سازمان خصوصی سازی نیز از سبد سهام به میزانی که تعیین تکلیف و قیمت گذاری شده بر اساس قانون در اختیار این شرکت‌ها قرار دهد.


بولتن نیوز | bultannews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.