بخش خصوصی با وزارت نیروتعامل ندارد/ خرید برق مازاد بخش خصوصی با دو برابر قیمت

گردآوری شده توسط گروه اقتصاد ممتاز نیوز:

وزیر نیرو گفت:برای تشویق و حمایت از بخش خصوصی و تعامل آن با دولت، وزارت نیرو حاضر به خرید برق مازاد بخش خصوصی به دو بربر قیمت است.

به گزارش ممتاز به نقل از خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران؛ حمید چیت چیان وزیر نیرو، در دیدار با استاندار و نمایندگان مردم کرمان در مجلس شورای اسلامی گفت:با وجود عدم همراهی بخش خصوصی با دولت برای تشویق و حمایت از این بخش  حاضربه خرید آب از آنها هستیم.

وی ادامه داد: با سرمایه گذاری ۱۰۰ درصدی بخش خصوصی  در پروژه انتقال آب از خلیج فارس و دریای عمان به فلات مرکزی،‌وزارت نیرو آب مورد نیاز متقاضیان در طول مسیر را از بخش خصوصی خریداری خواهدکرد.

وزیر نیرو با بیان اینکه با اتکا به توانمندی های مردم و مشارکت بخش خصوصی پروژه های آب و برق را عملی می شود، تصریح کرد:همکاری با بخش خصوصی  و رفع موانع موجود بر سر راه این بخش از وظایف ماست.

چیت چیان بابیان اینکه در تدوین بودجه سال ۹۳ آب و برق کشور، نیاز به همراهی بیشتر نمایندگان مجلس شورای اسلامی،‌ درخصوص حضور کمرنگ سرمایه گذاران بخش خصوصی در پروژه های وزارت نیرو داریم گفت: بخش خصوصی با سرمایه گذاری در دستگاه های دولتی مانند صنعت و معدن ،محصولات تولیدی مانند مس، آهن و فولاد را به قیمت جهانی به فروش می رساند ،درحالیکه وزارت نیرو آب و برق تولیدی را به قیمت یک سوم هزینه تمام شده به متقاضیان عرضه می کند.

وی تصریح کرد: وزارت نیرو برای حضور فعالتر بخش خصوصی در پروژه های صنعت برق آمادگی دارد، برق مازاد بر مصرف بخش خصوصی را با دو برابر قیمت عرضه شده از آنها خریداری کند.

وزیر نیرو تاکید کرد: احداث نیروگاه های جدید با بخش خصوصی، حداکثر فرآیند کاری یک ماه خواهد داشت.

وی افزود: بخش خصوصی با احراز شرایط مجوز تاسیس نیروگاه را دریافت خواهد کرد و در غیر اینصورت برای عدم صدور مجوز با ارائه مستندات و دلایل منطقی همراه خواهد بود.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.