بخش کشاورزی به “مکانیزاسیون” بومی نیاز دارد

گردآوری شده توسط گروه اقتصاد ممتاز نیوز:

با تنوع اقلیمی مهم ترین در اقتصاد کشاورزی ایران ، گسترده ترین مزیت محسوب می شودکه برای افزایش بهره وری منابع به مکانیزاسیون بومی نیاز داریم.

به گزارش ممتاز به نقل از گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران،مجتبی شادلو  رئیس اتحادیه باغداران افزود: برغم تلاش هایی که شده است در مکانیزاسیون فعالیت های کشاورزی و علمی کردن آن باید راه زیادی طی کنیم.

وی تصریح کرد : همه کشورها برای تولید تجهیزات و ماشین آلات کشاورزی به ویژگی های بومی و شرایط جغرافیایی خود توجه دارند و ما هم باید در واردات فناوری های باید تنوع اقلیمی را مد نظر قرار دهیم.

وی گفت: توسعه مکانیزاسیون به جذب قشر جوان و تحصلیکرده روستایی در عرصه کشاورزی هم کمک خواهد کرد.

رئیس اتحادیه باغداران گفت : با این کار  فعالیت های کشاورزی اقتصادی تر خواهد شد و درامد از هزینه ها فراتر  می رود اما در فعالیت های سنتی درامدهای کاهش می یابد.

شادلو از دولت خواست بازار محصولات کشاورزی به ویژه باغی را طوری تنظیم کند که تولیدکنندگان متضرر نشوند و بازار محصولات کشاورزی هم تعادل و سامان خود را حفظ کند.

شادلو تصریح کرد : ایران با شرایط اقلیمی متفاوت، ظرفیت کشت همه نوع محصولات راهبردی زراعی و باغی را دارد اما باید تولیدات از نظر قیمت و کیفیت قابل رقابت در سطح بین‌المللی باشد که توسعه مکانیزاسیون به کمک می کند.
 
وی گفت : باید از کارشناسان متبحر در هریک از فنون چندگانه مکانیزاسیون زراعی، مکانیزاسیون باغبانی، مکانیزاسیون دامپروری، مکانیزاسیون آبیاری، مکانیزاسیون صنایع غذایی، مکانیزاسیون گیاه پزشکی و مانند آن استفاده کنیم و در اینده هم واردات ماشین الات کشاورزی جای خود را توسعه صنایع داخلی و بومی بدهد.
 
انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.