بدترین فروش هفتگی فیلم‌ها پس از ۱۱ سال / «آمریکای اوباما» دومین مستند پرفروش تاریخ شد + عکس و جدول

به گزارش خبرآنلاین، تنها نکته درخور توجه فروش این هفته فیلم‌ها در ایالات متحده و کانادا این بود که مستند «۲۰۱۶: آمریکای اوباما» مجموع فروش خود را به ۲۶٫۱ میلیون دلار رساند و پس از «فارنهایت ۹۱۱» مایکل مور (۱۱۹٫۲ میلیون دلار) دومین مستند پرفروش تاریخ آمریکای شمالی شد.
 

«۲۰۱۶: آمریکای اوباما» به کارگردانی دینش دسوزا و جان سالیوان این سئوال را مطرح می‌کند که اگر باراک اوباما برای بار دوم رئیس جمهور آمریکا شود، این کشور در سال ۲۰۱۶ چه وضعیتی خواهد داشت. وضعیتی که فیلم پیش‌بینی می‌کند اصلا خوشایند نیست.
 

فروش فیلم‌ها در اولین هفته پس از هفته تعطیلات روز کارگر به لحاظ تاریخی همیشه کم بوده، اما امسال اوضاع بدتر از همیشه بود و برای اولین بار از سال ۲۰۰۸ از جمعه تا یکشنبه هیچ فیلمی نتوانست ۱۰ میلیون دلار یا بیشتر بفروشد.
 

مجموع فروش فیلم‌ها نیز رقمی بین ۶۵ تا ۶۷ میلیون دلار است. آخرین بار که چنین اتفاقی افتاد هفته پس از حادثه ۱۱ سپتامبر ۲۰۰۱ بود، که درآمد هفتگی هالیوود به ۵۹٫۷ میلیون دلار کاهش پیدا کرد.


برادلی کوپر در صحنه‌ای از فیلم «کلمات»
 

فیلم ترسناک «تسخیر» با بازی کی‌را سجویک، جفری دین مورگان و ناتاشا کالیس با ۹٫۵ میلیون دلار فروش برای دومین هفته پیاپی پرفروش‌ترین فیلم این هفته شد.

داستان این فیلم درباره یک دختر جوان است که در بازار یک صندوق قدیمی می‌خرد، صندوقی که خیلی زود مشخص می‌شود یک روح خبیث باستانی در آن زندگی می‌کند. پدر دختر و همسر سابقش کنار هم قرار می‌گیرند تا راهی برای نجات دخترشان از این طلسم پیدا کنند.
 

درام  «بی‌قانون» به کارگردانی جان هیلکوت هم برای دومین هفته پیاپی دومین فیلم پرفروش شد. «بی‌قانون» شش میلیون دلار فروخت.
 

درام «کلمات» با بازی برادلی کوپر و زو سالدانا که از این هفته به طور گسترده اکران شده، با پنج میلیون دلار فروش در رده سوم قرار گرفت.
 

این فیلم به کارگردانی برایان کلاگمن و لی استرنتال داستان نویسنده‌ای است که در اوج دوران کاری خود متوجه می‌شود برای دزدیدن اثر یک نفر دیگر باید بهای زیادی بپردازد. دنیس کواید، اولیویا وایلد، جرمی آیرونز و بن بارنز دیگر بازیگران «کلمات» هستند.


«نور کم روز» حتی نتوانست به فهرست ۱۰ فیلم پرفروش هفته راه پیدا کند
 

تریلر اکشن «نور کم روز» با بازی هنری کاویل، سیگورنی ویور و بروس ویلیس، به عنوان دیگر فیلمی که از این هفته به طور گسترده اکران شده، تنها ۱٫۸ میلیون دلار فروخت و در رده سیزدهم قرار گرفت.
 

این فیلم را مبروک المکری فیلمساز فرانسوی تونسی‌تبار کارگردانی کرده است. «نور کم روز» درباره مردی است که خانواده‌اش در جریان یک سفر دریایی تفریحی به اسپانیا توسط ماموران امنیتی ربوده می‌شود. ماموران دنبال یک کیف اسرارآمیز هستند. این فیلم با بودجه‌ای بین ۲۰ تا ۳۰ میلیون دلار ساخته شده است.

جدول فروش فیلم‌ها در ایالات متحده و کانادا (۷ تا ۹ سپتامبر)

رتبه

عنوان فیلم

فروش جمعه تا یکشنبه (میلیون دلار)

تعداد سالن

متوسط فروش در هر سینما (دلار)

مجموع فروش (میلیون دلار)

بودجه (میلیون دلار)

هفته اکران

۱

«تسخیر»

۹٫۵

۲۸۳۴

۳٫۳۵۲

۳۳٫۳

۱۴

۲

۲

«بی‌قانون»

۶

۳۱۳۸

۱٫۹۱۳

۲۳٫۵

۲

۳

«کلمات»

۵

۱٫۷۸۵

۱٫۷۸۵

۵

۶

۱

۴

«گوشت‌های دم توپ ۲»

۴٫۷

۳۲۶۰

۱٫۴۵۷

۷۵٫۴

۱۰۰

۴

۵

«میراث بورن»

۴

۲۷۶۶

۱٫۴۴۶

۱۰۳٫۷

۱۲۵

۵

۶

«پارانورمن»

۳٫۸

۲۸۵۶

۱٫۳۴۱

۴۵٫۱

۴

۷

«زندگی عجیب تیموتی گرین»

۳٫۶

۲۷۲۷

۱٫۳۴۳

۴۳٫۱

۴

۸

«فعالیت انتخاباتی»

۳٫۵

۲۵۴۲

۱٫۳۸۹

۷۹٫۵

۵

۹

«شوالیه تاریکی برمی‌خیزد»

۳٫۳

۱۹۸۷

۱٫۶۵۳

۴۳۷٫۹

۲۵۰

۸

۱۰

«۲۰۱۶: آمریکای اوباما»

۳٫۲

۲۰۱۷

۱٫۶۲۷

۲۶٫۱

۹

هالیوود ریپورتر / ۹ سپتامبر / ترجمه: علی افتخاری

۵۸۵۸

دانلود   دانلود


خبرآنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.