بدهی ۶ میلیاردی دولت بابت واردات برنج تنظیم بازار


بدهی ۶ میلیاردی دولت بابت واردات برنج تنظیم بازار

۱۳:۵۰ (دوشنبه ۱۱ اردیبهشت )
اخبار مرتبط
نسخه چاپی نسخه چاپی

مدیرعامل اتحادیه تعاونی مصرف فرهنگیان کشور با اشاره به عدم پرداخت مطالبات توسط دولت گفت‌: افزایش قیمت‌ها عامل جایگزینی کالاهای وارداتی به جای تولیدات داخلی شده است

ایلخان جلیلیان با اشاره به افزایش قیمت کالاها اظهار داشت: تعاونی‌های مصرف فرهنگیان کشور تابع قانون سازمان حمایت از تولید کننده و مصرف کننده است و از جهتی مباشر دولت در تنظیم بازار و ذخیره کالا است.

وی ادامه داد: امسال برای حمایت از تولید داخل تاکنون با برگزاری جلسات مختلف با کارخانه‌های تولیدی و تامین کنندگان کالاهای اساسی تفاهم منعقد شده تا به صورت مستقیم از تولید کننده داخل و مصرف کننده حمایت شود.

مدیر عامل اتحادیه تعاونی‌های مصرف فرهنگیان سراسر کشور با اشاره به حجم واردات کالا به بازار داخلی تصریح کرد: تاکنون برای مصرف کننده داخل شرایط فراهم نبوده تا صرفاً از تولیدات داخل بهرمند شود و از کالاهای جایگزین خارجی استفاده نکند.

جلیلیان در خصوص افزایش قیمت کالاهای در ماه های اخیر بیان داشت: با توجه به برخی مسائل از جمله نوسانات ارز حدود ۵ تا ۳۰ درصد افزایش هزینه وجود داشته که باید هزینه ۲۰ درصدی نیروی انسانی را نیز به این موضوع افزود.

وی تنها راه کاهش ‌هزینه‌ها را ارتباط مستقیم با تولید کننده و توزیع کالا بدون واسطه دانست و خاطرنشان کرد: در حال حاضر تعاونی‌های فرهنگیان با سود ۲ درصد کالا را به مصرف کننده عرضه می‌کنند اما با این وجود فرهنگیان و کارمندان رغبتی برای خرید کالا ندارند.

به گفته این فعال بخش تعاونی‌ها، در حال حاضر برخی کالاهای وارداتی با قیمت قبلی در بازار موجود است و افزایش قیمت تولیدات داخلی با قیمت کالاهای خارجی برابری می‌کند و با تبلیغات موجود کالاهای وارداتی مصرف کننده داخل رغبتی برای خرید کالای داخل ندارد.

وی تاکید کرد: این موضوع موجب می‌شود که در سال حمایت از تولید با توجه به افزایش هزینه‌ها، مردم به کالاهای جایگزین خارجی روی آورند.

مدیر عامل اتحادیه تعاونی‌های مصرف فرهنگیان سراسر کشور با بیان اینکه تاکنون هزینه واردات برنج برای تنظیم بازار از سوی دولت پرداخت نشده تاکید کرد: فقط برای این یک قلم کالا دولت ۶ میلیارد به تعاونی‌ها بدهکار است.

جلیلیان عنوان کرد: بیشتر تعاونی‌های مصرف در استان‌ها با توجه به نوسان قیمت کالاها، استقبال نه چندان خوب مردم و نیز کاهش سود کالاها با مشکل مواجه‌اند.

.

.

.

.

.

.

.

فارس


Foodna RSS Feed

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.