بدهی های دولتی ایتالیا رکورد تاریخی زد

به گزارش ایرنا، بانک مرکزی ایتالیا روز دوشنبه تایید کرد که بدهی های دولتی این کشور در ماه’می’با بیش از ۱۷ میلیارد یورو افزایش نسبت به ماه قبل،به رقم تاریخی یک هزار و ۹۶۶ میلیارد و ۳۰۰ میلیون یورو رسید.

بانک مرکزی ایتالیا افزود:در پنج ماه نخست سال جاری میلادی، نیاز کلی دولت بیش از ۵۳ میلیارد یورو بود که خود پنج میلیارد یورو بیش از مدت مشابه در سال گذشته با ۴۸ میلیارد یورو است.

بانک مرکزی ایتالیا درباره علت افزایش بدهی های اخیر دولتی،کمک به کشورهای منطقه یورو را مسبب آن ذکرکرد.

این درحالی است که درآمدهای مالیاتی نیز درماه’می’حدود یک ونیم میلیارد یورو نسبت به مدت مشابه در سال گذشته افزایش داشت و درمجموع درپنج ماه نخست،درآمد مالیاتی دولت بیش از یک میلیارد یورو افزایش یافت.

بانک مرکزی ایتالیا پیشتر نیز هشدار داده بود که رشد اقتصادی این کشور در ۱۰ سال گذشته متوقف شده است.

باوجود برنامه ریاضتی در کاهش هزینه ها و افزایش مالیات ها از سوی دولت ماریو مونتی،بدهی های دولتی ایتالیا در ماه اوریل نیز نسبت به ماه مارس گذشته بیش از ۲ میلیارد یورو افزایش یافت.

در ۱۰ سال گذشته ‌شرکت های ایتالیایی از نظر رقابت بین المللی از خود ضعف نشان داده و سهم بازار صادرات ان از ۳٫۶ درصد در سال ۲۰۰۲ میلادی به ۲٫۷ درصد در سال ۲۰۱۱ کاهش یافته است.

یکی ازدلایل کاهش رقابت ایتالیا در بازارهای جهانی کاهش توان صادراتی به کشورهای نوظهور و فعالی مانند چین و هند است.

ایتالیا که یکی از ستون های اصلی منطقه یورو و سومین کشور صنعتی در اتحادیه اروپا محسوب می شود، یکی از بدهکارترین کشورهای این قاره است که هم اکنون در بحران اقتصادی غوطه ور است و دولت ماریو مونتی نیز با وجود اعتراضات گسترده مردمی در تلاش است برای کاهش بدهی ها و جلوگیری از ورشکستگی این کشور، تدابیر ریاضت اقتصادی مورد نظر اتحادیه اروپا را اجرا کند.

اروپام ** ۲۱۷۱**۱۵۹۶

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۲۳۳۰۶۳


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.