بدون زحمت لاغر شوید!

  عکس های جذاب امروز ارسال برای دوستان

با برملا شدن این اسرار شما می توانید با افزودن چند ماده غذایی خوشمزه به رژیم غذایی روزانه تان بدون زحمت چند کیلو وزن کم کنید.

۱. اشک بریزید و وزن کم کنید:

ترب

اسرار: شاید با خوردن آن از شدت تندی، اشک از چشمان تان سرازیر شود اما این ماده غذایی تند مزه که انواع و اقسام متعددی از آن در بازار وجود دارد، می تواند مشکل چربی های داخل سلولی را حل کند. تحقیقات دانشمندان دانمارکی نشان داده، ترب از گرسنگی زودهنگام شما در طول روز نیز جلوگیری می کند.

استفاده: ترب را می توانید به صورت خام در سالاد یا کنار استیک سرو کنید. با ماهی هم ترکیب جالبی می سازد که نتیجه آن کم شدن دور کمر شماست.

۲. راحت ترین کاهش وزن:

گریپ فروت

اسرار: اگر هر روز گریپ فروت بخورید در یک برنامه کاهش وزن ۱۲ هفته ای چیزی حدود یک ونیم کیلو وزن کم خواهید کرد. این را نتیجه تحقیقات دانشمندان ایالات متحده در دانشگاه سن دیگو نشان داده است. ترکیبات شیمیایی موجود در این میوه سطح انسولین را کاهش داده و باعث کاهش وزن می شود.

استفاده: آن را تکه تکه بریده و با میگو و سس کاری مصرف کنید یا اینکه آب آن را با روغن زیتون، فلفل و گشنیز مخلوط کرده و ماهی را در آن بخوابانید.

۳. بی اشتهایی طبیعی:

لوبیا

اسرار: لوبیا مملو از فیبر است و می تواند مدتی طولانی شما را سیر نگه دارد. از طرف دیگر به دلیل بالا بردن سطح هورمون کله سیستوکینین این احساس سیری دو برابر خواهد شد. این هورمون اشتها را کنترل کرده و باعث می شود احساس گرسنگی به دلیل خالی بودن شکم به تاخیر بیفتد.

استفاده: لوبیای پخته بسیار خوشمزه و پرطرفدار است. آن را بپزید و با روغن زیتون و فلفل زیاد بخورید تا از تاثیر چند جانبه این مواد غذایی در کاهش وزن و سلامت بهره مند شوید.

۴. ساندویچ ضد چاقی:

اسفناج

اسرار: این برگ های سبز، پروتئین های سرکوب کننده اشتها را وارد سلول کرده و کالری دریافتی شما را به شدت کاهش می دهد. دانشمندان سوئدی متوجه شدند، این پروتئین ها که «تیلاکوئید» نام دارند بعد از خوردن غذاهای حاوی اسفناج هورمون های گرسنگی را در بدن سرکوب می کنند.

استفاده: در ساندویچ تخم مرغ پخته چند برگ اسفناج بیندازید یا اینکه در سالاد خود اسفناج بریزید تا دیرتر گرسنه شوید و سراغ میان وعده های شیرین نروید.

۵. نوشیدنی پرخاصیت:

شیر

اسرار: شیر چربی دارد (حتی شیرهای کم چرب) و چربی آن برای سلامت بدن ضروری است. خوردن شیر یک بار در روز جدا از بالا بردن میزان سوخت و ساز تا ۵ درصد به دلیل داشتن کلسیم از پوکی استخوان جلوگیری کرده و سوختن چربی ها را تشدید می کند.

استفاده: موقع صبحانه یک لیوان شیر بخورید. در طول روز هم می توانید کمی عسل داخل شیر بریزید یا با یک موز کوچک میل کنید، این نوشیدنی به مدت طولانی شما را سیر نگه خواهد داشت.

۶. صبح ها بخورید:

سرکه

اسرار: سرکه افزایش قند خون و سطح انسولین بعد از هر وعده غذایی را تنظیم می کند. نتایج مطالعه ای که توسط دانشمندان سوئدی انجام گرفته، نشان می دهد، افرادی که موقع صبحانه سرکه رقیق خورده اند، مشکلات ناشی از گرسنگی را بهتر تحمل کرده و سطح گلوکز و انسولین خونشان تا ۲۵ درصد کاهش می یابد.

استفاده: بهترین استفاده سرکه به خصوص نوع بالزامیک آن در سالاد و روی غذاهای دریایی است. مخلوطی از روغن زیتون و سرکه بالزامیک روی سالاد ترکیب فوق العاده ای ایجاد می کند.

۷. رازهای کاپوچینوی دارچینی:

دارچین

اسرار: این ادویه محبوب در برنامه غذایی بسیاری از مردم جهان جایگاه ویژه ای دارد. تحقیقات موسسه کشاورزی ایالات متحده نشان داده، خوردن یک چهارم قاشق چای خوری دارچین هر روز به مدت ۶ هفته به شکل واضحی قند و کلسترول بد خون را کاهش داده و همچنین توانایی بدن در سوزاندن قند را افزایش می دهد.

استفاده: در کاپوچینوی خود به جای شکر دارچین بریزید. استفاده از دارچین در چای یا ماست کم چرب هم جدا از طعم و مزه عالی به کاهش وزن کمک موثری خواهد کرد.

۸. کباب چربی سوز:

خردل

اسرار: ریختن ۲۰ گرم خردل در هر وعده غذایی و یکی، دو ساعت بعد از آن تا ۲۰ درصد سوختن چربی را در بدن شما تشدید می کند. این افزایش میزان سوخت و ساز مدیون وجود ماده ای به نام ایزوتیوسیانات است که در خردل وجود دارد. این ماده رگ ها را گشاد کرده و سطح هورمون افدرین که چربی سوز است را افزایش می دهد.

استفاده: شما می توانید ساندویچ تخم مرغ یا کباب تابه ای را با یک لایه کوچک خردل به یک غذای چربی سوز عالی تبدیل کنید. جدا از این، خردل به عنوان سس روی بسیاری از غذاها قابل استفاده است.

۹. سرکوب چربی ها:

زردچوبه

اسرار: کورکومین ماده فعال این ادویه پرمصرف و محبوب است که با شکستن پروتئین های سنگین غذا به سوختن چربی و هضم بهتر غذا کمک می کند. تحقیقات نشان داده، این ماده رشد توده چربی را سرکوب می کند.

۱۰. میوه ضد چاقی:

آناناس

اسرار: این میوه استوایی ضد چاقی منبعی غنی از برومولین است که باعث شکستن پروتئین ها شده و شدت سوخت و ساز بدن را افزایش می دهد.

استفاده: آناناس به صورت یک میوه خام بسیار خوشمزه و میان وعده ای عالی است. می توان آن را داخل سالاد یا ساندویچ مرغ هم استفاده کرد.

۱۱. لاغری بدون مشکل:

فلفل سیاه

اسرار: بنا بر نتایج مطالعه ای که به تازگی در ژورنال تغذیه روز به چاپ رسیده، فلفل سیاه می تواند علائم سوزش قلب و هضم ناکافی غذا را بر طرف کند. ماده فعال شیمیایی پپرین موجود در فلفل، سیستم اعصاب شما را در بالاترین سطح آمادگی قرار داده و فعالیت سوخت و ساز سلول ها را افزایش می دهد و باعث مصرف هر چه بیشتر چربی ها می شود.

استفاده: خیلی ساده روی هر غذایی که می خورید، فلفل بریزید.

۱۲. چربی سوزی به کمک کلیه ها:

گوجه فرنگی

اسرار: گوجه فرنگی حاوی ویتامین C و اسید ستریالیک اگزالیک است که به عملکرد بهتر سوخت و ساز کمک می کند. همچنین این مواد به کلیه ها کمک می کند تا بخش عمده ای از چربی های ذخیره شده را دفع کنند.

استفاده: با چند برش گوجه فرنگی، چربی غذاهایی مثل کباب یا استیک را به راحتی از بین ببرید. نوع کبابی آن گرچه تاثیرش کمتر است اما بی تاثیر هم نیست.

۱۳. لیمو را با پوست بخورید:

لیمو

اسرار: داخل پوست لیمو حاوی ماده ای به نام پکتین است که به کاهش وزن کمک می کند. این ماده داخل دستگاه گوارش به ژله تبدیل شده و جلوی جذب سریع شکر را می گیرد. نتایج تحقیقی در ژورنال کالج تغذیه ایالات متحده نشان می دهد، این ماده می تواند تا ۴ ساعت جلوی گرسنگی را بگیرد.

استفاده: آب لیمو را گرفته و با روغن زیتون، نمک، فلفل و خردل ترکیب کنید و گوشت یا ماهی را در آن بخوابانید. لیموی تازه در سالاد و کنار غذا هم که جای خود دارد.

۱۴. چرا باید آب کرفس بخورید:

کرفس

اسرار: این سبزی کم کالری غنی از فیبر بوده و جلوی تمایل شما را به غذا خوردن بین وعده های غذایی می گیرد. همچنین کرفس حاوی کلسیم است که ذاتا چربی سوز بوده و سایز کمر شما را کاهش می دهد.

استفاده: جدا از پختن و خوردن آن به صورت خورش، کرفس خام هم خوشمزه و هم مفید است. یک دسته از ساقه کرفس کالری جذب بسیاری از مواد غذایی را کاهش می دهد. آب کرفس نیز چنین خاصیتی دارد.

مجله زندگی ایده آل

گردآوری : پایگاه اینترنتی ممتازنیوز

تاریخ نشر یکشنبه ۱۵ مرداد   مشاهده : ۴۲   | بازدید از صفحه اول


ممتازنیوز – مهارتهای زندگی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.