برای وعده سحری چه بخوریم؟

کارشناس تغذیه گفت: سحری یکی از وعده های غذایی اصلی در ماه مبارک رمضان است و بسیاری از پزشکان و متخصصان تاکید ویژه ای بر خوردن سحری دارند.

به گزارش گروه علمی باشگاه خبرنگاران به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی؛ کارشناس دفتر بهبود تغذیه جامعه این وزارتخانه افزود: برای وعده غذایی سحر بهتر است غـــذاهای حـــــــاوی کربوهیدرات های پیچیده، میوه، سبزی ها و آب کافی مصرف شود؛ زیرا کربوهیدرات های پیچیده شامل برنج، مرغ، ماهی، سویا،‌گوشت، تخم مرغ، میوه تازه و سبزی ها دیر هضم است بنابراین احساس گرسنگی کمتری در روز ایـــجاد می شود.
دکتر فروزان صالحی اضافه کرد: همچنین در سحر از نوشیدن چای زیاد باید اجتناب شود، زیرا کافئین موجود در چای، باعث دفع مقادیر زیادی آب و نمک های معــــــــدنی مورد نیاز بدن می  شود.
به گفته این متخصص تغذیه، بهتر است در سحر آب کافی (دو لیوان) نوشیده و از خوردن نمک، فلفل و ترشی خودداری شود.
دکتر صالحی خاطرنشان کرد: خوردن چند خرما یا کشمش و مقداری عسل در سحر بسیار مناسب است.
وی توصیه کرد: پس از سحری، دندان ها مسواک زده و نخ دندان شود و همچنین برای خوشبو ماندن دهان، قسمت داخلی لب ها، سقف دهان و زبان را نیز مسواک کنید.
کارشناس دفتر بهبود تغذیه جامعه این وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اضافه کرد: افراد باید از مصرف غذاهای سرخ شده، چرب، ادویه دار و حاوی قند بالا خودداری کنند و هنگام سحر از خوردن مواد غذایی در حجم بالا بپرهیزند.
وی با تاکید بر این که داشتن برنامه بهداشتی و تغذیه ای مناسب در ایام ماه مبـارک رمضان ضروری است؛ توصیه کرد: روزه داران حتی الامکان سعی کنند که برنامه غـــذایی جدید به گونه ای باشد که منجر به افزایش وزن نشود./ع


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.