برای احداث جایگاه های سی.ان.جی هیچگونه تسهیلاتی دریافت نکرده ایم

‘اردشیر دادرس’ روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی ایرنا، افزود: نبود بسته های حمایتی از عوامل عدم استقبال بخش خصوصی برای احداث جایگاه عرضه گاز طبیعی فشرده (سی.ان.جی) است.

به گفته وی، ۱۰۰ درصد سرمایه گذاری احداث جایگاه سی.ان.جی آورده سرمایه گذار است و تنها یک کمپرسور توسط دولت تامین می شود.

رئیس هیات مدیره انجمن صنفی جایگاه داران سی ان جی افزود: این در حالی است که احداث یک جایگاه سی.ان.جی با ظرفیت میانگین یک هزار متر مکعب در ساعت، بدون هزینه زمین، به ۷۰۰ میلیون تومان سرمایه نیاز دارد.

وی گفت: در سال گذشته بیش از پنج میلیارد و ۸۴۰ میلیون مترمکعب سی.ان.جی در کشور مصرف شده که ۲۵ درصد سبد سوخت ناوگان حمل و نقل کشور را به خود اختصاص داده است.

وی افزود:‌ با توجه به استقبال مردم از این سوخت، سال گذشته به طور میانگین روزانه ۱۶ میلیون مترمکعب گاز طبیعی فشرده شده (سی ان جی) در جایگاه های سراسر کشور توزیع شده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی نفت و انرژی، ایران هم اکنون با حدود ۱۸۸۰ باب جایگاه سی ان جی، پس از پاکستان، چین و آرژانتین مقام چهارم دنیا را از نظر شمار جایگاه های سی ان جی به خود اختصاص داده است که با افزایش شمار آن به ۲۵۰۰ باب در سال ۹۱، ایران دو کشور چین و آرژانتین را پشت سر خواهد گذاشت و پس از پاکستان در مقام دوم قرار خواهد گرفت.

با فرض تبدیل میزان مصرف سی ان جی سال ۹۰ به بنزین و محاسبه هر تن بنزین به قیمت ثابت ۱۰۰۰ دلار ارزش سی ان جی مصرف شده در سال گذشته دست کم بیش از چهار میلیارد و ۳۲۰ میلیون دلار بوده است.

اقتصام**۹۱۸۹**۱۵۹۴

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۱۲۸۷۳۷


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.