برای انتخاب آنتی ویروس به چه معیارهایی توجه کنیم؟

ارسال برای دوستان

محمد شایان کارشناس فناوری اطلاعات و ارتباطات در گفتگو با خبرنگار فناوری اطلاعات باشگاه خبرنگاران بیان کرد: با توجه به اینکه همیشه ویروس ها از آنتی ویروس ها یک گام جلوتر هستند یک آنتی ویروس خوب باید شناسایی بالایی در شناخت ویروس های جدید داشته باشد و همچنین از قدرت به روز رسانی بالایی در این زمینه برخودار باشد.

وی در ادامه بیان کرد: این به روز رسانی می تواند در چهارچوب آنلاین و آفلاین صورت بگیرد چنانچه این بروز رسانی به صورت آنلاین صورت پذیرد می توان آن آنتی ویروس را به عنوان یک آنتی ویروس خوب معرفی کرد.

شایان در ادامه اظهار داشت: نکته بعدی در انتخاب آنتی ویروس سبک بودن و سریع بودن نرم افزار آنتی ویروس بوده به این معنا که از نظر میزان مصرف حافظه جانبی و پردازش گر، رایانه بتواند به سرعت فایلهای موجود در رایانه را بازرسی کند و همین سرعت بازرسی به عنوان یک فاکتور مهم در شناخت آنتی ویروس خوب حائز اهمیت است.

ویژگی دیگر هوشمندی آنتی ویروس است، به این معنا که در زمان اتصال رایانه به اینترنت و همچنین در بخش دانلود فایلهای مورد نیاز جهت به روز رسانی برنامه بتواند در شناخت ویروس ها هوشمندی نشان داده و به طور هوشمندانه ای نسبت به شناخت و تخریب این ویروس های مخرب عمل نمایند.

وی در پایان گفت: از ویژگی های آنتی ویروس خوب پشتیبانی نرم افزاری آن بوده که شرکت سازنده بتواند بصورت مداوم نسخه های جدید و علوم نرم افزاری آنتی ویروس را بر طرف و در اختیار کاربران قرار دهد.

گردآوری : پایگاه اینترنتی ممتازنیوز

تاریخ نشر سه شنبه ۱۸ مهر   مشاهده : ۴   | بازدید از صفحه اول


ممتازنیوز – جالب و دیدنی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.