برای اولین بار در ۳۰ سال گذشته ارتش به خیابان‌های آمریکا آمد/ اعتراضات در قاب تصاویر

با تداوم اعتراضات، سربازان آمریکایی در کارولینای شمالی و نیویورک باید ظرف چهار ساعت آماده اعزام به مینیاپولیس شوند. این اقدام به دستور ترامپ برای استقرار نیرو در خیابان‌ها انجام می‌شود که از زمان شورش‌های ۱۹۹۲ لس‌آنجلس بی‌سابقه است.

به گزارش ممتازنیوز به نقل از ایسنا، به نوشته روزنامه دیلی میل،‌ با ادامه اعتراضات در مینیاپولیس مینه‌سوتا برای چهارمین شب پیاپی و تشدید اعتراضات خشونت‌آمیز به کشته شدن جورج فلوید، رئیس‌جمهوری آمریکا به ارتش کشورش برای استقرار در خیابان‌های آمریکا آماده‌باش داده است.

یک معترض ۱۹ ساله در دیترویت به ضربه گلوله یک فرد ناشناس که گفته می‌شود ارتباطی با نیروهای امنیتی نداشته است، کشته شده است. در همین حال به سربازان آمریکایی در کارولینای شمالی و نیویورک دستور داده شد تا برای اعزام ظرف چهار ساعت و نیروها در کلورادو و کانزاس ظرف ۲۴ ساعت آماده شوند.

معترضان در مینیاپولیس مقررات منع آمد و شد را نقض کرده، گارد ملی قادر به کنترل معترضان نیست و غارت‌هایی گزارش شده است. دفتر شبکه خبری سی‌ان‌ان در آتلانتا تحت محاصره درآمده است و معترضان به سمت پلیس که از آنجا محافظت می‌کند، بمب دودزا پرتاب می‌کنند.

به گفته منابع مطلع، دستور آماده‌باش ارتش آمریکا پس از آن مطرح شد که دونالد ترامپ از مارک اسپر، وزیر دفاع آمریکا خواست تا گزینه‌های نظامی برای مقابله با تشدید ناآرامی مدنی در سراسر ایالات متحده را ارائه کند.

ترامپ همچنین در واکنش به توییت دموکرات‌های سابق درباره چگونگی اداره مینیاپولیس به دست دموکرات‌ها نوشت: «زمان تغییر است! #۲۰۲۰» این توییت بیش از ۲۵ هزار مرتبه باز انتشار شد.

مینیاپولیس

مینیاپولیس

اوکلند کالیفرنیا

پورتلند اورگان

میشیگان

لس آنجلس

دفتر سی ان ان در آتلانتا

مینه سوتا

بروکلین

بروکلین نیویورک

واشنگتن

واشنگتن دی سی

میشیگان

دیتریوت

اوکلند کالیفرنیا

میشیگان

میشیگان

لس آنجلس

لس آنجلس

لس آنجلس

آریزونا

میشیگان

میشیگان

مینه سوتا

آتلانتا

آتلانتا

واشنگتن دی سی

لوییس ویل کنتاکی

کنتاکی

لاس وگاس

لاس وگاس

شارلوت

شارلوت

بروکلین

بروکلین

هوستون

انتهای پیام

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.