برای داشتن کسب و کار موفق قواعد زیر را اجرا کنید

در کسب و کار و تجارت آداب و قواعدی وجود دارند که مبنا و پایه و اساس یک کسب و کار موفق را شکل میدهند. هیچ کارشناس و صاحب کسب و کار موفقی نیست که درستی همه این اصول را تایید نکند. اینها ظاهری بسیار ساده دارند و برای فهمشان به هیچ فن و تخصص ویژه ای نیاز نیست. ارتباطات با مردم و دنیای اطراف هنر ارزشمندی است که در پی توجه و رعایت اصول زیر کسب میشود.

برای داشتن کسب و کار موفق قواعد زیر را اجرا کنید

اصول مهم برای داشتن کسب و کار موفق

  •  خوب گوش دهید : به مراجع و آن مشتری احتمالی و مشتری کنونی به دقت گوش دهید. به حرف های کارمندانتان هم توجه کنید. کارمندان هستند که از چند و چون کسب و کار خبر دارند و اگر آنها مشکلات، نقاط ضعف و نقاط قوت کسب و کار و بازار را به شما نگویند، نخواهید توانست بازاریابی و کسب و کار موفقی را پیش ببرید. مشتریان کنونی و احتمالی، عوامل رشد و افزایش درآمدتان هستند. نیازها، خواسته ها و انتظاراتشان از خرید را درک نخواهید کرد مگر با گوش دادن دقیق و نکته بینانه به حرف های آنان. اعتراض ها و ابراز رضایت های این گروه، هر دو راهنمای کار شمایند. اگر قصد دارید کسب و کار موفق داشته باشید هیچ حرفی را بی ارزش نپندارید.
  • پاسخگو باشید: ابتدا گوش دهید و سپس دست به عمل بزنید. هر چه زودتر پاسخ بدهید، مشتری کنونی ناراضی و مشتری بالقوه بیشتر به شما اعتماد خواهند کرد. سریع، قوی و موثر، آشکار و برجسته پاسخ دهید.
  • کار گروهی و استمرار فعالیت هایتان را حفظ نمایید. اگر یک تیم بازاریابی دارید، همواره با آنها مشورت کنید و نظرات و ایده هایشان را برای کسب و کار موفق جویا شده و درباره شان بحث و تبادل نظر نمایید. پیشنهادات و ایده ها و توصیه های یکدیگر را بشنوید و در یک کار گروهی، طرحی مناسب برای خلق و تقویت بازاریابی  و توسعه کسب و کار، تدوین کنید و به اجرا گذارید.
  • کاملا بر کارهایتان تمرکز کنید. ابتدا تا جایی که میتوانید در پی کسب دانش، معلومات و مهارت های لازم باشید. سپس درباره راهکارهای فروش بیشتر کسب و کارتان، فکر و تعمق کنید. تمامی جوانب مسئله را در نظر گرفته از زوایای گوناگون به آن بنگرید. کارها و فعالیت هایتان را در یک مسیر معلوم و اصلی قرار دهید و همیشه سعی کنید در همین مسیر و در راستای نیل به هدف هایتان جلو بروید. این مسیر را کانون توجه خود قرار دهید و همیشه برای چالش ها و مشکلات آمادگی داشته باشید. کسب معلومات و مهارت های به روز در یک کسب و کار، هرگز به پایان نمیرسد و راه اصلی آمادگی همیشگی است.

 

  • مفهوم “موفقیت” را به تمامی بدانید این مشتری است که فروش را خلق میکند. شما به عنوان یک بازاریاب فقط به او کمک میکنید. او برای تکمیل موفقیت آمیز فرایند فروش، از شما جایزه میگیرد! این همان موفقیت حقیقی است. مشتری را فقط یک عامل کسب درآمد ندانید. برای افزایش فروش خود خدمت رسانی به او و اعطای جایزه به خاطر موفقیت، روند کسب و کارتان را زیباتر و لذت بخشتر میکند.
  • با مردم آشنا شوید و با آنها ارتباط برقرار کنید. با هر کسی که لازمست بشناسید، به تمامی آشنا شوید و او را از چگونگی کسب و کارتان آگاه کنید. هر قدر که دایره و شبکه ارتباطات انسانی شما وسیع تر باشد، فرصت های بیشتر و بهتری پیش رویتان قرار خواهند گرفت.
  • منصفانه برای کالاها یا خدماتتان قیمت گذاری کنید. بهای هر کالا یا خدمات را عادلانه و منصفانه تعیین نمایید و درباره حقوق کارمندانتان نیز چنین باشید. آن مقداری که لازمست از مشتری پول بگیرید. کاری کنید که قیمت های عادلانه ویژگی مشخص کسب وکارتان باشد.
  • شراکت و همکاری با دیگر کسب و کارها را همواره در نظر داشته باشید. این شریک ها میتوانند همان مشتریان بالقوه و دائمی شما باشند. در این حال از محصولات یا خدمات آنها استفاده کنید. این روش اعتمادی دو سویه خلق میکند.
  • هر روز که میگذرد، سعی کنید با اطرافیان، اعضای خانواده، کارمندان، مشتریان بالقوه و مشتریان کنونی، ارتباطات موثرتر، گسترده تر و مستحکم تر برقرار سازید.
  • فراموش نکنید که “افراد” بهترین منابع رشد و پیشرفت هستند. تلفن ،موبایل، فکس، اینترنت و ایمیل ابزارهای بسیار قوی و راحت هستند اما روابط و ملاقات های رودررو مجاری رشدی هستند که قدرت و ارزششان به مراتب بیش از وسایل فوق است. یکی از روش های نوین فروش این است اشخاص مورد نظر را بیابید، در مکان و زمانی مناسب با آن ها ملاقات نمایید. خواهید دید که این دیدارها چقدر تعیین کننده خواهند بود.
  • همواره حساب های پولی و مالیتان را نگه دارید و هیچوقت رسیدگی به آنها را بی اهمیت و ساده ندانید. زمانی که صاحب کسب و کاری از شرایط مالی خودش و کاستی ها و قوت های آن خبر داشته باشد و در ضمن از اوضاع بازار هم غافل نشود، میتواند در بحران های اقتصادی، کسب و کارش را از خطر سقوط نجات دهد.
  • اجازه دهید که کارمندان، مشتریان احتمالی و مشتریان کنونی بدانند که شما به آنها علاقمندید و مانند خودشان تلاش کرده در جهت پیشرفت کسب و کار قدم برمیدارید.
  • مانند افراد موفق و همیشه پیروز فکر کنید. و هرگز واقع گرایی را از یاد نبرید. خوش خیالی و بی توجهی و خوشبینی غیر واقع بینانه همان قدر زیان بار است که بدبینی بیشتر از حد و احتیاط های وسواس گونه.
  • هرگز از یاد نبرید که شما تنها کسی نیستید که در بازار حضور داردراههای موفقیت در فروش شبکه عظیمی از ارتباطات انسانی را در خود دارد و اگر بخواهید در این شبکه به تداوم حضور داشته باشید و فعال و موثر فعالیت کنید، باید جزیی از آن باشید.

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.