برای مبارزه با قاچاقچیان ارز در سطح عرضه هیچ مقرراتی وجود ندارد

به گزارش خبرنگار اجتماعی ایرنا،’سید عبدالمجید اجتهادی ‘ امروز چهارشنبه در جمع خبرنگاران با بیان اینکه مقررات فعلی برای مبارزه با قاچاقچیان ارز در سطح عرضه ساکت است، افزود: این در حالی است که در قانون جدید مبارزه با قاچاق کالا و ارز برای قاچاق ارز که در شورای نگهبان مراحل نهایی خود را طی می کند در سطح عرضه مجازات در نظر گرفته شده است.

این مقام مسئول در سازمان تعزیرات مجازات تعیین شده برای قاچاقچیان در سطح عرضه را مانند سایر مقررات علاوه بر ضبط ارز قاچاق ، دو برابر قیمت ارز کشف شده جریمه در نظر گرفته می شود.

مدیرکل مبارزه با قاچاق کالا و ارز سازمان تعزیرات حکومتی کشور در ادامه از برگزاری نخستین همایش مبارزه با قاچاق کالا و ارز در سطح عرضه خبر داد و گفت: این همایش ۱۷ و ۱۸ خردادماه جاری بامشارکت ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز،سازمان تعزیرات حکومتی و دانشگاه علوم قضایی برگزار می شود.

اجتهادی ادامه داد: ۹۲ مقاله به دبیرخانه همایش ارسال شده که از این تعداد ۵۲ مقاله به عنوان مقاله برگزیده انتخاب شده است.

این مقام مسئول در سازمان تعزیرات حکومتی همچنین از برنامه سازمان تعزیرات برای دائمی شدن دبیرخانه همایش خبر داد و گفت: مبارزه با قاچاق کالا و ارز در سطح عرضه از منظر قوانین، آثار زیان بار عرضه کالا و ارز قاچاق، آثار عرضه کالای قاچاق در افزایش نابسامانی های اجتماعی و آسیب شناسی مبارزه با کالا و ارز قاچاق در سطح عرضه از جمله محورهای همایش یاد شده است.

وی به اجرای طرح’شبنم’ از ماه آینده اشاره کرد و گفت:سازمان تعزیرات حکومتی به عنوان مرجع رسیدگی در حوزه قاچاق کالا در سطح عرضه مشکلی برای پشتیبانی طرح یاد شده از نظر قضایی ندارد .

اجتمام** ۹۱۴۰** ۱۳۷۹**

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۱۶۰۱۹۶


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.