برتری اسپانیا برابر ایتالیا در نیمه اول

 دیدار اسپانیا قهرمان دوره قبل جام ملت‌های اروپا و ایتالیا از ساعت ۲۳:۱۵ به قضاوت پدرو پرونکا داور اهل پرتغال در ورزشگاه المپیک شهر کیف اوکراین آغاز شد و نیمه اول با برتری ۲ بر صفر اسپانیا خاتمه یافت.

 ماتادورها با در اختیار گرفتن شش هافبک، میانه زمین را از آن خود کردند. این برتری سبب شد اسپانیا بازی بهتری نشان دهد و در دومین حمله جدی خود بتواند با همکاری اینیستا و فابرگاس و ضربه تمام کننده سیلوا در دقیقه ۱۴  دروازه بوفون را باز کند.

پس از این گل لاجوردی‌پوشان برای دقایقی بر حریف فشار وارد کردند اما مردان باتجربه ویسنته دل بوسکه موفق شدند ایتالیا را از شور و هیجان در حمله بیندازند. با این حال تیم چزاره پراندلی حملاتی را به سمت دروازه حریف تدارک دید که مهم‌‌ترین آن دقیقه ۳۲ بود که پیرلو با ضربه ای محکم به شدت دروازه سنگربان مادریدی‌ها را تهدید کند.

در دقیقه ۴۱ جوردی آلبا گل دوم اسپانیا را زد و به این ترتیب قهرمان اروپا در سال ۲۰۰۸ با برتری ۲ بر صفر نیمه نخست را به پایان رساند تا شانس خود را برای کسب افتخاری مجدد افزایش دهد.

دقایق حساس نیمه اول:

دقیقه ۹: پاس‌کاری در پشت محوطه جریمه ایتالیا باعث شد ژاوی هرناندز،‌ ستاره خط میانی اسپانیا ضربه محکمی به سمت دروازه اسپانیا بزند که توپ به شکل خطرناکی با کمی فاصله از روی دروازه بوفون به بیرون رفت.

دقیقه ۱۴:‌پاس عمقی اینیستا درون محوطه جریمه ایتالیا و پاس زیبای فابرگاس به داوید سیلوا سبب شد اسپانیا در دومین حمله جدی با ضربه سر سیلوا دروازه لاجوردی‌پوشان را باز کند.

دقیقه ۲۸: کاسانو در جناح راست اسپانیا، سه مدافع را از پیش رو برداشت و با ضربه‌ای محکم دروازه کاسیاس را نشانه گرفت که وی توپ را مهار کرد.

دقیقه ۳۲ : پشت محوطه جریمه اسپانیا توپ خوبی به پیرلو رسید و وی از میان چند مدافع اسپانیا اقدام به زدن شوتی محکم به سمت دروازه اسپانیا کرد که کاسیاس تنها توانست را آن را مشت کرده و مانع دریافت گل شود.

دقیقه ۴۱:‌ جوردی آلبا پدیده فصل جاری اسپانیا با پاس عمقی ژاوی مدافعین را جا گذاشت و گل دوم  تیمش را به ثمر رساند.

دقیقه ۴۳ :‌ضربه محکم مونتولیوو را کاسیاس مشت کرد.


Varzesh3.com | ورزش ۳

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.