برترین دانشگاه های کشوردر تولید علم ۲۰۱۲

سرپرست پایگاه استنادی علوم جهان اسلام (ISC) با اعلام تولید و نمایه ۱۲ هزار و ۳۴۶ مقاله از سوی محققان ایرانی از اول ژانویه تا ۲۱ ژوئیه ۲۰۱۲، دانشگاه‌های آزاد اسلامی، تهران و علوم پزشکی تهران را برترین دانشگاه‌های کشور در عرصه تولید مقالات علمی در این بازه زمانی عنوان کرد.
خبرگزاری ایسنا: سرپرست پایگاه استنادی علوم جهان اسلام (ISC) با اعلام تولید و نمایه ۱۲ هزار و ۳۴۶ مقاله از سوی محققان ایرانی از اول ژانویه تا ۲۱ ژوئیه ۲۰۱۲، دانشگاه‌های آزاد اسلامی، تهران و علوم پزشکی تهران را برترین دانشگاه‌های کشور در عرصه تولید مقالات علمی در این بازه زمانی عنوان کرد.

دکتر جعفر مهراد در خصوص رتبه بین المللی دانشگاه های کشور از نظر تولید علم از ابتدای سال ۲۰۱۲ میلادی تاکنون گفت: در این بازه زمانی در بین دانشگاه‌های جهان، دانشگاه آزاد اسلامی رتبه ۳۰، دانشگاه تهران رتبه ۱۶۶، دانشگاه علوم پزشکی تهران رتبه ۲۰۴، دانشگاه صنعتی شریف رتبه ۳۵۲ و دانشگاه تربیت مدرس رتبه ۳۷۴ را کسب کردند.

مهراد خاطر نشان کرد: وابستگی سازمانی اعضای هیأت علمی و پژوهشگران دانشگاه آزاد اسلامی، تماما به دانشگاه آزاد اسلامی ایران و تحت همین نام است و واحدهای منفرد به صورت جداگانه در تعیین رتبه علمی از نظر تولید علم مورد توجه قرار نمی‌گیرند.

به گفته وی رتبه‌های اعلام شده پنج دانشگاه اول کشور از میان هزاران دانشگاهی که در تولید علم نام این دانشگاه ها در «وب آو ساینس» (مربوط به تامسون رویترز) وجود دارد برگزیده شده است.

سرپرست پایگاه استنادی علوم جهان اسلام(ISC) تصریح کرد: مقایسه این رتبه‌ها با رتبه بسیاری از دانشگاه‌های جهان نشان می‌دهد که دانشگاه‌های ایران در جهت توسعه علمی و پژوهشی کشور تلاش های بیشتری را به عمل می‌آورند و این رتبه ها به نوبه خود حائز اهمیت و در خور توجه است.

وی در ادامه با بیان این که برخی سازمان‌ها گاه به ارائه آمار تولید علم اقدام می‌کنند اما به علت تعدد این منابع، آمارهای ارائه شده متفاوت است، به ایسنا گفت: پایگاه استنادی علوم جهان اسلام(ISC) بر حسب مسؤولیت و وظیفه‌ای که دارد و در فلسفه تأسیس آن نیز رصد کردن علم ایران و مقایسه آن با سایر کشورهای جهان به وضوح مورد تأکید قرار گرفته است، به صورت دوره یی و حسب ضرورت آمارهایی را در زمینه های یاد شده تهیه می کند که برنامه ریزان و سیاستگذاران آموزش عالی کشور در سطح کلان و دانشگاه‌ها و مؤسسات پژوهشی در سطح خرد می‌توانند به این آمارها اتکا کرده و با اطمینان خاطر از آنها استفاده کنند.

طبقه بندی: اخبار مهم   |   تعداد بازدید: ۱۰۴ نفر   |   تاریخ انتشار: سه شنبه ۳ مرداد
آخرین اخبار و جدیدترین مطالب در مورد , ISC, داشنگاه های برتر ایران, دانشگاه, پایگاه استنادی علوم جهان اسلام


مجله اینترنتی عکس ، دانلود اهنگ ، اس ام اس ، اخبار روز

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.