برترین دانشگاه کانادایی انتخاب شد

در رتبه‌بندی شانگهای، دانشگاه “تورنتو” مجددا برترین دانشگاه کانادا شد.

به گزارش ممتازنیوز به نقل از ایسنا به نقل از وب‌سایت رسمی دانشگاه تورنتو، بنا به رتبه‌بندی جدید دانشگاه‌های جهان، دانشگاه “تورنتو” کانادا در میان بیست و پنج دانشگاه برتر دنیا قرار گرفت.

طبق رتبه‌بندی سالیانه “شانگهای” دانشگاه‌های جهان دانشگاه تورنتو کانادا یک رتبه پیشرفت کرد و در جایگاه بیست و سوم جهان قرار گرفت.

این دانشگاه در میان دانشگاه‌های دولتی آمریکای شمالی رتبه هفتم و در میان دانشگاه‌های دولتی جهان، دوازدهم شد.

در ویرایش سال ۲۰۲۰ این رتبه‌بندی، دانشگاه تورنتو رتبه نخست کانادا را از آن خود کرد.

این رتبه‌بندی بیش از دو هزار دانشگاه را بررسی کرده و رتبه‌بندی را بر اساس مهارت آکادمیک، تاثیر تحقیقات و کیفیت دانشکده‌ها که با مجموعه‌ای از شاخص‌ها اندازه‌گیری می‌شود،‌ انجام می‌دهد.

“چریل ریگر”(Cheryl Regehr) معاون دانشگاه تورنتو گفت: ما خوشحالیم که در رتبه‌بندی شانگهای به عنوان برترین دانشگاه کانادا انتخاب شدیم و در میان بیست و پنج دانشگاه برتر جهان قرار گرفتیم. این رتبه‌بندی برای دقت زیاد و توجه به جزئیات در ارزیابی‌های کیفی تحقیقاتی و دانشگاهی شناخته شده است.

پنج دانشگاه برتر جهان در این رتبه‌بندی در سال ۲۰۲۰ میلادی به ترتیب به این شرح است: دانشگاه هاروارد، دانشگاه استنفورد، دانشگاه کمبریج، دانشگاه ام‌آی‌تی و دانشگاه کالیفرنیا، برکلی هستند.

سه دانشگاه دیگر کانادایی که جزو ۱۰۰ دانشگاه برتر دنیا قرار گرفتند،‌ دانشگاه بریتیش کلمبیا، مک‌گیل و مک‌مستر هستند که به ترتیب جایگاه‌های ۳۸، ۷۸ و ۹۸ را به دست آوردند.

انتهای پیام

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.