برترین های ششمین جشنواره موسیقی زاگرس نشینان ایران معرفی شدند

به گزارش ایرنا، در آیین اختتامیه این جشنواره که با استقبال گسترده مردم شهر بروجن همراه شد، از برترین های تک نوازی و گروه نوازی با اهدا لوح تقدیر، جوایز نقدی و تندیس جشنواره قدردانی شد.

در بخش تک نوازی سازهای مضرابی ‘وحید شاه ابراهیمی’ ‌از استان مرکزی با ساز تنبور، ‘ نجات حناره ‘‌ از آذربایجان غربی با ساز دیوان به صورت مشترک مقام نخست را کسب کردند.

در این بخش ‘ صمد مقدم ‘ با ساز بربط از آذربایجان غربی دوم شد و ‘ مریم جاوید مهر’ در بخش تنبور نوازی از قزوین،’ ایوب مراد گورانی ‘‌از کردستان و ‘‌علی بیدگار ‘ با ساز عود حایز رتبه سوم شدند.

از سوی هیات داوران در بخش ساز های کششی ‘ علی پور اسدیان ‘ از چهارمحال و بختیاری با ساز کرنا و ‘ میلاد شکری زاده ‘ با ساز کمانچه از لرستان به عنوان نفرات نخست معرفی شدند.

همچنین در این بخش ‘ نورالله مومن نژاد ‘‌به عنوان کرنا نواز پیشکسوت تقدیر شد و ‘ سیاووش سازنده ‘ با ساز کرنا، ‘ محسن آقایی ‘ با ساز نی انبان از بوشهر،’ عزت الله رازی پور ‘ از چهارمحال وبختیاری با ساز سرنا ، ‘ محسن نهانی ‘ با ساز نی از کرمانشاه ، ‘ سید کاظم موسوی ‘ از چهارمحال وبختیاری با ساز نی و ‘ نیما ظفریان ‘ با ساز کرنا از کهکیلویه و بویراحمد رتبه های برتر را کسب کردند.

در بخش مقام خوانی این جشنواره نیز ‘علی جمالی ‘ از چهارمحال وبختیاری رتبه برتر را کسب کرد و’ یار علی مردانی ‘ ازهمین استان دوم شد واز ‘ میرزا علی چهرازی’ از خوزستان به عنوان پیسکشوت این بخش تقدیر شد.

از سوی هیات داوران دربخش سازهای کوبه ای نیز ‘ بابک شکری زاده ‘ با تنبک محلی از لرستان و’ مختاز زند سلیمی ‘ از کردستان با ساز دف به عنوان نفرات اول معرفی شدند و’ سحر معظمی ‘ از اصفهان و ‘ محمدرضا قلی پور ‘ از چهارمحال وبختیاری رتبه های دوم و سوم را به خود اختصاص دادند.

همچنین در بخش گروه نوازی نیز گروه آوا از کرمانشاه به سرپرستی ‘ علی احمدی ‘ و دوسار از فارس به سرپرستی ‘ علی گلشن ‘ رتبه های برتر را به خود اختصاص دادند.

دبیراجرایی ششمین جشنواره موسیقی مناطق زاگرس نشین گفت: دراین جشنواره هنرمندان استان های آذربایجان شرقی ، آذربایجان غربی ، اصفهان ، ایلام ، بوشهر ، چهارمحال و بختیاری ، خوزستان ، فارس ، کردستان ، کرمانشاه ، کهگیلویه و بویراحمد ، لرستان و هرمزگان حضور داشتند.

ˈاسماعیل آجاکهˈ در گفت وگو با ایرنا افزود : ۲۵۸ اثر به دبیرخانه این جشنواره واصل شد که از این تعداد ۱۹۲ اثر در بخش تکنوازی و ۶۶ اثر در بخش گروه نوازی بود.

وی، هدف از برگزاری این جشنواره را معرفی گنجینه‌های بازمانده هنر موسیقی نواحی زاگرس و حمایت و قدرشناسی از تلاش‌های موثر هنرمندان دانست.

به گزارش ایرنا، آثار ششمین جشنواره موسیقی محلی ایران با عنوان موسیقی مناطق زاگرس نشین ایران با حضور مهدی آذر سینا، کیوان ساکت و مجتبی صادقی داوری شد.

شهرستان بروجن در ۶۲ کیلومتری مرکز چهارمحال و بختیاری واقع شده است و پنج دوره گذشته این جشنواره با حضور جمعی از بزرگان موسیقی ایران اجرایی شده است.

۷۳۵۹/۵۳۶

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۲۹۷۵۳۰


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.