برترین های کنکور سراسری ۹۱

برترین های کنکور سراسری ۹۱

رتبه های برتر گروه های آزمایشی پنج گانه آزمون سراسری سال کم و بیش رشته ها و دانشگاه های یکسانی را برای تحصیل انتخاب کردند.
به گزارش پژواک، در آستانه آغاز رسمی سال تحصیلی ۹۲- دارندگان رتبه های برتر نیز همچون دیگر دانشجویان ورودی جدید دانشگاه ، روزهای ثبت نام را پشت سر گذاشته اند.

تصمیم گیری برای انتخاب رشته و دانشگاه برای هم داوطلبان کار سخت و دشواری است که منطقا براساس نمره و رتبه داوطلب صورت می گیرد اما این انتخاب برای دارندگان رتبه های برتر درعین ظاهر آسان آن، امری حساس و دشوار است زیرا این افراد، در هر رشته ای که انتخاب کنند پذیرفته می شوند و همین موضوع، دودلی هایی برا ی آنها بوجود می آورد.

رتبه های برتر کنکور بعد از گرفتن راهنمایی و مشاوره های متعدد و سبک و سنگین کردن علایق و استعدادهای خود به تصمیم نهایی رسیده و در هفته اخیر ثبت نام خود را به صورت اینترنتی یا حضوری به انجام رسانده اند.

ˈمحمد استاد محمدیˈ ، ˈسینا ملکیانˈ و ˈالهام احسانی مقدمˈ نفرات اول تا سوم گروه آزمایشی علوم ریاضی و فنی کنکور امسال، هر سه در رشته برق دانشگاه صنعتی شریف نام نویسی کرده اند.

ˈفرزانه رحمانیˈ ، ˈعلیرضا اورعیˈ و ˈمهدی سلیمان زادهˈ نفرات اول تا سوم گروه آزمایشی علوم تجربی هم به اتفاق رشته پزشکی دانشگاه تهران را برگزیده و از اول مهرماه در کلاس های درس این دانشگاه حاضر خواهند شد.

ˈفاطمه فتاحیˈ و ˈامیر محمود هوشمند چترودیˈ دارندگان رتبه های اول و دوم گروه آزمایشی علوم انسانی نیز در رشته روانشناسی بالینی دانشگاه تهران ثبت نام کرده اند.

صحبت با ˈفاطمه السادات حسینی دهنویˈ از کرمان هم برای خبرنگار ایرنا میسر نشد.

ˈیاسمین قلعه نوئیˈ رتبه اول گروه آزمایشی هنر کنکور امسال همین امروز برای ثبت نام خود در رشته سینما دانشگاه هنر تهران اقدام کرده است.

ˈشیرین جعفری نسب کرمانیˈ رتبه دوم گروه آزمایشی هنر هم در رشته سینما دانشگاه هنر پذیرفته شده است اما منتظر شرکت در آزمون عملی رشته موسیقی در پاییز امسال است.

جعفری نسب که از سن چهار سالگی نواختن پیانو را آغاز کرده است در گفت و گو با خبرنگار فرهنگی ایرنا ابراز امیدواری می کند بتواند همزمان در دو رشته موسیقی و سینما ادامه تحصیل بدهد و مجبور نباشد یکی از آنها را رها کند.

شروع سال تحصیلی جدید برای ˈمیترا موحدˈ رتبه سوم گروه هنر، داستان دیگری است.

او با وجود قرار گرفتن در جمع برترین ها باید یک دوره استراحت اجباری چندماهه را تجربه کند و از بهمن ماه به کلاس درس برود چراکه کلاس های درس ˈصنایع دستیˈ؛ رشته انتخابی او در دانشگاه هنر تهران از ترم بهمن آغاز می شود.

میترا در آزمون نیمه متمرکز رشته گرافیک هم شرکت کرده و در آزمون کتبی آن پذیرفته شده اما آ‍زمون عملی این رشته هم از بهمن ماه شروع می شود.

او که ناچار است این چندماه را دور از دانشگاه باشد می گوید: اینکه بقیه هم کلاس ها و دوستانم از اول مهر به دانشگاه می روند و من مجبورم تا بهمن ماه منتظر شروع کلاس درس باشم حس چندان خوشایندی نیست.

برترین های گروه آزمایشی زبان های خارجی که جزو دو رشته ای یا سه رشته ای های کنکور هستند و در آزمون گروه زبان های خارجی به عنوان رشته دوم یا سوم شرکت کرده اند انتخاب های دیگری به جز زبان خارجی داشته اند.

ˈفاطمه ولی زاده پاشاˈ رتبه اول گروه زبان های خارجی که در گروه علوم تجربی هم رتبه ۱۴ را به دست آورده است در رشته پزشکی دانشگاه تهران نام نویسی کرده است.

ˈسروش آراییˈ رتبه دوم گروه زبان های خارجی هم دارنده رتبه ۹ گروه علوم ریاضی و فنی است و رشته برق دانشگاه صنعتی شریف را انتخاب کرده و در آنجا ثبت نام کرده است.

ˈبیتا مهریˈ رتبه سوم گروه زبان های خارجی هم علوم ریاضی و فنی به عنوان گروه امتحانی اصلی خود را ترجیح داده و رشته مهندسی مکانیک دانشگاه تهران را برگزیده و در آن نام نویسی کرده است.

با توجه به اینکه گروه هنر و زبان های خارجی می توانند به عنوان گروه های آزمایشی دوم یا سوم از سوی داوطلبان کنکور انتخاب شوند داوطلبان درصورت قبولی همزمان در هر دو گروه، گروه اصلی خود را به هنر یا زبان های خارجی ترجیح می دهند و این امر در سال های گذشته هم سابقه داشته و امری معمول به شمار می آید.

برترین های کنکور سراسری ۹۱

 

برترین های کنکور سراسری

 

کنکور سراسری

 

کنکور


پورتال اخبار دانشگاهی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.