برخوردهای تنبیهی با مطبوعات اگر تخصصی نباشد مخلّ امنیت شغلی خواهد بود

هاشمی رفسنجانی:

ایران > سیاست – ممتازنیوز:
رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام پیرو گزارش اعضای هیئت مدیره انجمن صنفی عکاسان مطبوعات ایران از بی‌مهری‌هایی که طی سال‌های قبل در حق روزنامه‌نگاران و عکاسان خبری شده، گفت: بی‌مهری‌ها و برخوردهای تنبیهی اگر تخصصی نباشد و برخاسته از اختلافات‌سلیقه‌ای باشد، مخلّ امنیت شغلی خواهد بود.

به گزارش مهر، آیت‌الله اکبر هاشمی‌رفسنجانی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام  در دیدار اعضای هیئت مدیره انجمن صنفی عکاسان مطبوعات ایران، با یادآوری جمله معروف«مطبوعات رکن چهارم دمکراسی می باشند»، گفت: عکس در روزنامه‌ها هم سبب افزایش جاذبه‌های تصویری می‌شود و هم سند متن خبر و گزارش خواهد بود.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام پیرو گزارش اعضا از بی‌مهری‌هایی که طی سال‌های قبل در حق روزنامه‌نگاران و عکاسان خبری شده، گفت: بی‌مهری‌ها و برخوردهای تنبیهی اگر تخصصی نباشد و برخاسته از اختلافات‌سلیقه‌ای باشد، مخلّ امنیت شغلی خواهد بود.

وی عکاسی را کاری ضروری و نیاز جامعه خواند و گفت: عکاسان لحظات تاریخی و ماندنی را ثبت می‌کنند.

هاشمی‌رفسنجانی با تأکید بر حرفه‌ای شدن هنر عکاسی و ضرورت توجه به نیازهای علمی عکاسان گفت: باید دانشگاه‌های ما از تجربیات میدانی عکاسان در جهت ارتقای دانش عکاسی استفاده کنند.

در آغاز این دیدار آقای صادق‌لو رئیس هیئت مدیره انجمن صنفی عکاسان، با ارائه گزارشی از آمار، نیازها و آینده کاری عکاسان، گفت: با ۱۳۶ نفر عضو اصلی و ۱۷۰ نفر عضو که بیشتر دانشجویان رشته عکاسی می باشند، انجمن صنفی را تأسیس کرده‌ایم.

وی گزارشی از اهداف و برنامه‌های این انجمن ارائه و خواستار مساعدت هاشمی رفسنجانی برای رفع مشکلات این انجمن هنری شد.


RSS
منبع:همشهری
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.