برخی از مسئولین تعارفی با مقوله فرهنگ و هنر برخورد می کنند

جوان آنلاین-شیرین پارسا: حجت السلام علیرضا پناهیان در گفت و گو با خبرنگار جوان آنلاین در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا تمامی اهداف امام خمینی (ره) در جمهوری اسلامی تحقق پیدا کرده است و یا اهداف مغفول است، گفت: تصور می کنم ما به سوی تحقق تمام اهدافی که حضرت امام ترسیم می کردن در حال حرکت هستیم اما ممکن است در برخی زمینه ها با کندی بیشتری حرکت کنیم و در برخی از زمینه ها با سرعت بیشتر. 

وی ادامه داد: پیشرفت در عرصه علمی یکی از اهداف و آرزوهای حضرت امام خمینی (ره) بود که با سرعت بیشتری به سوی آن حرکت کردیم. اما در عرصه های فرهنگی بویژه شاخه هنر ما با کندی بسیار مواجه هستیم و گاهی احساس می شود چشم انداز رسیدن به شاخص های مطلوب هم هویدا نیستند. 

حجت السلام پناهیان با انتقاد از عملکرد سینمای کشور تصریح کرد: برای مثال حضرت امام(ره) هنر را عامل نجات دهنده بشر از ستم سرمایه داران و سلطه جویان جهانی معرفی می فرمودند اما در حال حاضر سینماهای ما در خدمت چنین آرمان بزرگ و جهانی قرار نگرفته است و رسانه های ما چنین قدرتی را پیدا نکردند که هنر را در عرصه های انقلاب اسلامی تولید کنند. 

وی با بیان اینکه در آموزش عالی هنر نیز هیچ چشم انداز روشنی وجود ندارد،خاطرنشان کرد: وقتی که به آموزش عالی هنر می نگرید نمی توانید پیش بینی کنید که تا چند وقت دیگر آرمانهای حضرت امام(ره) در عرصه فرهنگ وهنر تحقق می یابد. اهمیتی که حضرت امام به موضوع فرهنگ می دادند هنوز در آموزش عالی رشته های فرهنگی نمایان نیست. 

حجت السلام علیرضا پناهیان تاکید کرد: در آموزش عالی رشته هایی که بتوانند تحقق بخش آرمانها و منویات حضرت امام باشند را نمی بینیم و کار فرهنگی با همه پیچیدگی هایی که دارد هنوز یک کار تخصصی تلقی نمی شود.در این عرصه ها مقداری ضعیف عمل کردیم اما در عرصه های علمی وحتی عرصه های عدالت اجتماعی با سرعت بیشتری حرکت کردیم و امیدواریم که عقب ماندگی ها هم جبران شود.

وی در خصوص اینکه چه اقداماتی باید برای جبران عقب ماندگی فرهنگی از سوی مسئولین انجام گیرد اظهارداشت: بلاخره عموما مسئولین فرهنگی جامعه یا اساسا مسئولین جامعه به موضوع فرهنگ و جامعه باید اهمیت بیشتری بدهند. بسیاری از مسئولین تعارفی با مقوله فرهنگ و هنر برخورد می کنند و این برای کشور ما زیبنده نیست.

جوان آنلاین – آخرین عناوین سیاسی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.