برخی اعضای هیات علمی تنها برای ارتقاء مرتبه علمی به پژوهش روی می‌آورند

۲۹م اسفند ،

fewf.JPG

مدرس دانشگاه‌های ایلام، گفت: بعضی اعضای هیات علمی دانشگاه‌ها فقط برای ارتقاء مرتبه علمی به پژوهش روی می‌آورند و این موضوع نفی غرضی است که در دانشگاه‌ها ایجاد شده است.

بهروز سپیدنامه در گفت‌وگو با خبرنگار دانشگاهی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه ایلام، اظهار کرد: تولید علم در جامعه‌ای محقق می‌شود که فعالیت‌های علمی در آن بر اساس اشتیاق محققین انجام گیرد، به عبارت دیگر فرد موضوعی را انتخاب و تا حصول نتیجه آن را تعقیب می‌کند.

وی با بیان اینکه اکثر فعالیت‌های علمی اعضای هیات علمی که در چاپ مقالات تجلی می‌کند تنها برای ارتقاء مرتبه علمی است، اظهارکرد: به عبارتی به پژوهش روی می‌آورند که این موضوع نفی غرض دیگری است که در دانشگاه‌ها ایجاد شده است.

مدرس دانشگا‌ه‌های استان ادامه داد: آسیب دیگر در حیطه تولید علم این است که در نظام آموزش عالی کشور اعتبار مدرک تعدادی از دانش‌آموختگان خارج از کشور منوط به چاپ مقالات ISI است، یعنی شاخص تشخیص سطح علمی دانشجو، ارزیابی مجلات خارج از کشور است و این امر تا حدودی سبب بی‌اعتمادی به مجلات علمی پژوهشی داخل کشور شده است و توانمندی صاحب نظران داخلی را زیر سوال می‌برد.

سپیدنامه با بیان اینکه تولید علم نیازمند انسان‌های توسعه یافته‌ای است که اول جنبه‌های متعدد روحی و شخصیتی خود را پرورش دهند آنگاه به پرورش جامعه مبادرت ورزند، تصریح کرد: زمانی ما می توانیم شاهد پرورش نسلی از دانشجویان علم پژوه باشیم که مدرسین آنها از نظر علمی و شخصیتی انسان‌های وارسته‌ای باشند، چرا که متاسفانه ملاحظه می‌شود بعضی از اعضای هیات علمی تنها دارای رشد تک بعدی می باشند.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.