برداشت دولت از پرونده‌های مسدود مسکن مهر

تعداد زیادی از متقاضیان مسکن مهر که ماه‌ها پیش تائید صلاحیت شدند،سپس با امضای قرارداد پول به حساب واریز کردند، اکنون پرونده آنها مسدود شده و جالب اینکه دولت پول پرونده‌های مسدود را برداشت کرده است.

درحالیکه مسکن مهر در بساری از شهرها به ویژه در تهران به مراحل نهایی و تحویل واحدهای مسکونی خود نزدیک می‌شود اخباری جدیدی از این پروژه بزرگ دولت به گوش می‌رسد.
بنابر این گزارش، موضوع از این قرار است که متقاضیانی که در مسکن مهر پرند و دیگر شهرها از ماه‌ها بلکه بیش از یک سال پیش پس از تائید صلاحیت نهایی توسط دولت ثبت نام کرده بودند و پس از تعیین پروژه و امضای قرارداد، آورده خود را واریز کرده‌اند و قرارداد آنها نیز تائید نهایی شده بود، به تازگی متوجه شده‌اند که بعد از بازگشت چند ماه از واریز آورده، پرونده آنها به دلایل مختلف مسدود شده و در عین حال از حسابهای آنها برداشت شده است.
برخی متقاضیان مسکن مهر پرند عنوان کردند: با گذشت ۴ ماه از واریز آورده خود در پروفایل خود دیدیم که جمله «مسدود» است خودنمایی می‌کند اما نکته جالبتر این است که اگر قرار بود حائز شرایط شناخته نشویم چرا باید مبالغ ۶ میلیون تا ۸ میلیون تومان را به حساب خود واریز کنیم و در حالی که پرونده «مسدود» شده است، چطور مبالغ واریزی نیز بطور کامل برداشت می شود.

اعتراض متقاضیان به مسدود شدن و برداشت کامل از حساب
رحیمی یکی از متقضایان مسکن مهر پرند گفت: حدود ۳ ماه پیش مبلغ هفت میلیون و ۷۰۰ هزار تومان را به حساب خود نزد یکی از شعب بانک مسکن واریز کردم.
وی ادامه داد:‌حال با گذشت این همه مدت در پروفایل خود جمله «مسدود» است ذکر شده است این در حالی است که کل این مبلغ از حساب من برداشت شده است.
وی اضافه کرد: در این پروفایل دلیل «مسدود» بودن ،اخذ وام ۱۸ میلیون تومانی با سپرده نزد بانک مسکن در سال ۸۷ اعلام شده است. در حالی که دولت در این تسهیلات هیچ کمکی نکرده و یارانه‌ای نداده است.
محبی یکی دیگر از متقاضیان مسکن مهر پرند گفت: مبلغ شش میلیون و ۸۰۰ هزار تومان به حساب خود در یکی از شعب بانک مسکن در منطقه صادقیه واریز کردم این در حالی است که در پروفایل بنده اعلام شده حساب شما مسدود است چرا که ۷ سال پیش واحد مسکونی دارای وام خریداری کرده‌اید.
وی با اشاره به اینکه این خانه را بنده پارسال فروختم ادامه داد: اعتراض بنده به این است که چرا قبل از واریز کردن این مبلغ به بنده اعلام نشده که شما خانه‌ای خریداری کرده‌اید و حال که از واریز آورده چند ماه می‌گذرد اعلام می‌شود پرونده شما به دلایلی که عرض کردم «مسدود» است.
وی تاکید کرد: در حال حاضر بنده مستاجر هستم و خانه‌ای ندارم.
کرمانی یکی دیگر از متقضیان نیز می‌گوید: بنده ۵ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان واریز کرده‌ام اما کل این مبلغ برداشت و پرونده نیز مسدود است.
وی ادامه داد: در پروفایل بنده عنوان شده که شما در سال ۹۰ از اوراق حق تقدم مسکن استفاده کرده‌اید اما باید اذعان کنم که این اوراق را من از بازار خریداری کرده ‌ام پس بنابراین از امکانات دولتی استفاده نکرده‌ام.
وی تصریح کرد: اقدام اخیر دولت این شبهه را به ذهن متبادر می کند که دولت در ماههای ابتدایی پروژه مسکن مهر که با کمبود منابع برای پرداخت پول به پیمانکاران مواجه بود، سعی کرده از این طریق منابع زیادی جذب کند و اکنون که بدهی هایش پرداخت شده اعلام مسدودی می کند.


پایگاه خبری تحلیلی اقتصاد آنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.