برد پرسپولیس با گل ۳ امتیازی شجاع/ شانس صعود سرخ‌ها بیشتر شد

تیم فوتبال پرسپولیس توانست در سومین دیدار خود در لیگ قهرمانان آسیا برابر نماینده عربستان با نتیجه یک بر صفر به پیروزی برسد.

به گزارش ممتازنیوز به نقل از ایسنا، دو تیم فوتبال پرسپولیس ایران و التعاون عربستان از ساعت ۲۲:۳۰ سه‌شنبه در گروه چهارم لیگ قهرمانان آسیا به مصاف هم رفتند که نماینده ایران در این دیدار با تک گل شجاع خلیل‌زاده در دقیقه ۸۳ به برتری رسید تا شانس صعود این تیم به دور حذفی بیشتر شود.

نیمه اول

پرسپولیس بازی را هجومی‌تر آغاز کرد و در ۱۰ دقیقه ابتدایی حملات نصفه و نیمه‌ای را روی دروازه التعاون ایجاد کرد که موقعیت جدی را به وجود نیاورد.

پس این پرسپولیس توپ و میدان را در اختیار گرفت اما اشتباهات دو تیم در میانه میدان مانع نزدیک شدن توپ به دروازه‌ها می‌شد.

جدی‌ترین موقعیت پرسپولیس در دقیقه ۲۶ به وجود آمد که حرکت انفرادی سرلک تا پشت محوطه جریمه ادامه‌دار بود و شوت سرکش این بازیکن را کاسیو در دو مرحله در اختیار گرفت. پرسپولیس در این دقایق بازی فیزیکی را با خطاهای متعدد به نمایش گذاشت که حاصل آن یک کارت زرد برای سیامک نعمتی بود. 

در حالی که از دقیقه ۳۰ به بعد این نماینده عربستان بود که توپ و میدان را در اختیار گرفت، جدی‌ترین موقعیت بازی در دقیقه ۳۵ رخ داد. حرکت فهد الرشیدی از سمت راست با پاس به بیرون این بازیکن همراه شد که ضربه دیوک با واکنش تماشایی لک به تیر دروازه برخورد کرد و در توپ ریباند باز هم دروازه‌بان پرسپولیس بود که مهاجم استرالیایی را ناکام گذاشت.

در ادامه و در دقیقه ۳۹ لک، شوت خطرناک سدریک آمیسی را در دو مرحله و به زیبایی مهار کرد. بعد از این موقعیت، خطر جدی روی دروازه‌ها به وجود نیامد تا بازی با تساوی بدون گل خاتمه پیدا کند.

نیمه دوم

بازی متعادل شروع شد و جنگندگی خط هافبک دو تیم باعث شد تا بازی در ۱۵ دقیقه ابتدایی در میانه زمین دنبال شود. دقیقه ۶۱، اولین موقعیت جدی سرخ‌ها روی دروازه نماینده عربستان به وجود آمد. توپ‌ربایی عیسی آل‌کثیر در محوطه جریمه التعاون با پاس این بازیکن همراه شد که ضربه وحید امیری به تور کنار دروازه برخورد کرد و به بیرون رفت.

در ادامه پرسپولیس باز هم با شوت‌هایی از نوراللهی و نعمتی دروازه کاسیو را تهدید کرد اما ضرب آرام این شوت‌ها توپ را به راحتی در اختیار این دروازه‌بان برزیلی قرار داد.

حملات پرسپولیس در دقیقه ۷۱ ادامه پیدا کرد که سانتر رسن با ضربه سر نوراللهی همراه شد ولی کاسیو به زیباسی توپ را برگشت داد.

در دقایق پایانی پرسپولیس با بازی دادن به امید عالیشاه و آرمان رمضانی، نیروی تازه‌ای را به خط حمله خود اضافه کرد. عالیشاه در دقیقه ۸۳ کرنری را روی دروازه ارسال کرد و توپ پس از برخورد به سر امیری به خلیل‌زاده رسید تا او گل نخست بازی را به ثمر برساند.

پس از این گل حملات دو تیم فایده نداشت تا پرسپولیس به نخستین پیروزی خود در این فصل لیگ قهرمانان آسیا برسد.

با این پیروزی پرسپولیس ۴ امتیازی شد و در رده سوم باقی ماند و التعاون با ۶ امتیاز در رده نخست قرار گرفت.

ترکیب پرسپولیس: حامد لک، شجاع خلیل‌زاده، محمدحسین کنعانی، سعید آقایی، سیامک نعمتی، احمد نوراللهی، بشار رسن(۸۲- امید عالیشاه)، میلاد سرلک، احسان پهلوان، وحید امیری و عیسی آل‌کثیر(۷۹- آرمان رمضانی)

ترکیب التعاون: کاسیو انجوس، یاسین برناوی، احمد عسیری، اِیاغو سانتوس، حسن کادش، ریان الموسی، سدریک امیسی، فهد الرشیدی(۷۷- الجویی) سلطان مندش، عبدالمجید السواط، میتشل دیوک.

انتهای پیام

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.