بررسی بحران سوریه در سفر به ترکیه/ سفر هیئت پارلمانی ایران به میانمار با همکاری وزارت امور خارجه است

۱۲م دیماه ،

اجمالی/مهمانپرست در پاسخ به باشگاه خبرنگاران مطرح کرد

سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: در دیدار با مقامات ترکی تحولات منطقه، روابط دو جانبه، موضوع سوریه و طرح ۶ ماده ای ایران مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران ، رامین مهمانپرست سخنگوی دستگاه دیپلماسی در جلسه سخنگویی که در وزارت امور خارجه برگزار شد؛ ضمن تیسلیت اربعین حسینی در پاسخ به سوال خبرنگار باشگاه خبرنگاران در مورد متقاعد کردن ترکیه در عدم حمایت از تروریست های سوریه اظهار داشت: سفر به ترکیه و دیدار با مقامات ترکی تحولات منطقه، روابط دو جانبه و موضوع سوریه و طرح ۶ ماده ای ایران مورد بحث و بررسی قرار گرفت که قرار شد طرح ۶ ماده ای ایران با کمک کشورهای منطقه اجرایی شود.

وی تصریح کرد: همچنین محور مشترک برای همکاری و جلوگیری از کشتار مردم بیگانه سوریه و عدم مداخلات کشورهای خارجی و برگزاری انتخابات قانونی در سوریه بحث و گفتگو شد.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی ادامه داد: تأکید جمهوری اسلامی ایران همواره در مذاکرات جلوگیری از دخالت کشورهای مخالف در امور داخلی سوریه بوده و اگر رویه اشتباهی در منطقه حاکم شود باید این موضوع سریعا مورد شناسایی قرار گیرد چرا که دامن زدن به بحران کشورهای منطقه به ضرر تمام کشورها تمام خواهد شد.

مهمانپرست در پاسخ به سوال خبرنگار سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران مبنی براینکه آیا مسئولانی از وزارت خارجه در سفر هیئت پارلمانی ایران به میانمار که هفته آینده صورت خواهد گرفت این هیئت را همراهی خواهند کرد، تصریح کرد: تلاش های وزارت امور خارجه نسبت به وضعیت مسلمانان میانمار به جدیت پیگیری می‌شود و سفر هیئت هایی که عازم این کشور خواهند بود درحال پیگیری است لذا سفر هیئت پارلمانی ایران به میانمار با همکاری وزارت امور خارجه خواهد بود.

این خبر در حال تکمیل است ….


باشگاه خبرنگاران
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.