بررسی زوایای مختلف تجاوز جنسی به زنان

فروردین ۱۴۰۳

یک مجله پزشکی زوایای مختلف تجاوز جنسی به زنان دنیا را مورد بررسی قرار داد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران؛ نتایج تحقیق یک مجله علمی در کشورهای حوزه اقیانوسیه در آسیای شرقی، دربارهٔ تجاوز به زنان انتشار یافته است. ۶۰ درصد مردان مورد تحقیق گفته‌اند که تنها چون حوصله‌شان سر رفته بوده به زنان تجاوز کرده‌اند.  
 
یک چهارم مردان آسیایی حوزه اقیانوسیه حداقل یک بار به یک زن تجاوز کرده‌اند. این نتیجه تحقیقی است که یک مجله پزشکی به نام “The Lancet” انجام داده است.
 
این تحقیق به سفارش سازمان ملل در کشورهای مختلف انجام شده است.
 
بیشتر این مردان به زنانی که با آن‌ها زندگی می‌کردند تجاوز کرده‌اند و یک دهم آن‌ها زنانی را که شریک زندگی‌شان نبوده‌اند نیز مورد تجاوز قرار داده‌اند. تقریبا نیمی از جامعه مورد تحقیق، عمل تجاوز را بیش از یک بار انجام داده‌اند.
 
بدترین موقعیت را در بین کشورهای محل تحقیق “پاپوآ گینه نو” دارد. در این کشور ۲۷ درصد مردان مورد پرسش، زنانی غیر از شرکای زندگی‌شان را مورد تجاوز قرار داده‌اند. این کشور جایی است که از تابستان امسال دولت استرالیا پناهجویانی را که به طور غیرقانونی به استرالیا وارد می‌شوند به آن‌جا می‌فرستد.
 
پژوهشگرانی که این تحقیق را ارزیابی کرده‌اند می‌گویند این‌که اکثریت مردان صراحتا اعلام کرده‌اند که خودخواسته و ارادی به زنان تجاوز کرده‌اند ناشی از فرهنگ مردسالارانه حاکم بر این جوامع است. به همین سبب، این موضوع در کشورهای مختلف متفاوت است. به عنوان مثال در پاپوآ گینه نو و کامبوج مسئله آمیزش اجباری با زنان در قالب رابطه زناشویی جزو سنت آن‌هاست و به همین سبب آمار تجاوز هم بالاتر از سایر کشورهاست.
 
در بخش دیگری از این تحقیق مردانی که مرتکب تجاوز گروهی به یک زن شده‌اند مورد بررسی قرار گرفته‌اند. اکثریت این مردان پیش‌زمینه همجنس‌گراستیزی (هموفوبیا) داشته‌اند.
 
همچنین اکثر این مردان متعلق به طبقات پایین اجتماع و فقیر بوده‌اند. عضویت در گروه‌ها و دسته‌ها و نیز استفاده از مواد مخدر دو عامل دیگر موثر در تجاوزات گروهی بوده‌اند.
 
سه چهارم مردان جامعه مورد مطالعه، الکل را به عنوان عاملی تاثیرگذار در تجاوز جنسی دانسته‌اند.  
 
تنها ۵۵ درصد پرسش‌شوندگان اظهار داشته‌اند که بعد از انجام تجاوز جنسی دچار عذاب وجدان شده‌اند.
 
**تنها یک چهارم متجاوزان به زندان می‌روند
 
تنها یک چهارم مردانی که در کشورهای مورد مطالعه مرتکب تجاوز جنسی به یک یا چند زن شده‌اند به زندان می‌روند.
 
۵۸ درصد مردانی که به زنی غیر از شریک زندگی خود تجاوز کرده‌اند، این عمل را اولین بار در سنین نوجوانی انجام داده‌اند. در این میان مردانی که خود در کودکی مورد آزار جنسی قرار گرفته‌اند، بیش از بقیه مردان در بزرگسالی به سوی تجاوز کشیده می‌شوند.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.